CLIO III

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8526/clio-2005-03.jpeg',550,411) ) |
| --- | Renault zaprezentował właśnie pierwsze zdjęcia Clio trzeciej generacji. Zazwyczaj, kiedy producent projektuje kolejne wcielenie dobrze sprzedającego się modelu, nikt nie spodziewa się dużych zmian. Tym razem jednak, od jakiegoś już czasu wiadomo było, że Clio trzeciej generacji wyraźnie odetnie się od protoplastów produkowanych już od piętnastu lat..

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8526/clio-2005-05.jpeg',550,297) ) |
| --- | Choć dwie poprzednie generacje Clio cieszyły się sporym powodzeniem, to Renault postanowiło na nowo określić pozycję tego modelu. Pierwszym tego znakiem było wprowadzenie na rynek modelu Modus, czyli microvana. Modus jest zbudowany na platformie Clio, ale jest od niego znacznie wyższy i pojemniejszy – specjalnie z myślą o tych, którzy kupują auto małe, a oczekują po nim walorów funkcjonalnych samochodu większego. Skoro więc Modus jest odpowiedzią Renault na oczekiwania klienteli, która potrzebuje auta małego i przestronnego, samo Clio mogło zostać pozbawione roli auta o wszystkich zaletach, czyli w zazwyczaj dość nijakiego.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8526/clio-2005-06.jpeg',550,312) ) |
| --- | Clio trzeciej generacji ma zdecydowanie bardziej dynamiczną, wręcz sportową powierzchowność, niż obaj jego poprzednicy. Zwłaszcza przód o ostrym, drapieżnym kształcie wyraźnie odbiega od sympatycznej, ale nieco kobiecej urody Clio I i II. Bardziej dynamiczna stylizacja nie oznacza, by Clio III miało być mniejsze od poprzedników – wręcz przeciwnie, jego długość urosła do prawie czterech metrów (3,99). Gama silników nie oszałamia, ale wyraźnie świadczy o sportowych aspiracjach małego Renault. Najsłabsza jednostka benzynowa dysponuje mocą 75 KM, a najsłabszy diesel 70 KM. Najmocniejsze wersje mają odpowiednio: 110 KM i 105 KM.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8526/clio-2005-04.jpeg',550,408) ) |
| --- | Jakiekolwiek redakcyjne komentarze stylistycznych usiłowań projektantów Clio III są tu chyba nie na miejscu. Zachęcamy, by każdy sam obejrzał wszystkie zdjęcia tego auta i skomentował jego urodę na forum. Czy sądzicie, że - niczym Peugeot 206 - nowe Clio przełamie stereotyp, wedle którego każde niemal małe auto jest postrzegane jako auto kobiece?


Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯