CLIO III

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8526/clio-2005-03.jpeg',550,411) ) |
| --- | Renault zaprezentował właśnie pierwsze zdjęcia Clio trzeciej generacji. Zazwyczaj, kiedy producent projektuje kolejne wcielenie dobrze sprzedającego się modelu, nikt nie spodziewa się dużych zmian. Tym razem jednak, od jakiegoś już czasu wiadomo było, że Clio trzeciej generacji wyraźnie odetnie się od protoplastów produkowanych już od piętnastu lat..

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8526/clio-2005-05.jpeg',550,297) ) |
| --- | Choć dwie poprzednie generacje Clio cieszyły się sporym powodzeniem, to Renault postanowiło na nowo określić pozycję tego modelu. Pierwszym tego znakiem było wprowadzenie na rynek modelu Modus, czyli microvana. Modus jest zbudowany na platformie Clio, ale jest od niego znacznie wyższy i pojemniejszy – specjalnie z myślą o tych, którzy kupują auto małe, a oczekują po nim walorów funkcjonalnych samochodu większego. Skoro więc Modus jest odpowiedzią Renault na oczekiwania klienteli, która potrzebuje auta małego i przestronnego, samo Clio mogło zostać pozbawione roli auta o wszystkich zaletach, czyli w zazwyczaj dość nijakiego.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8526/clio-2005-06.jpeg',550,312) ) |
| --- | Clio trzeciej generacji ma zdecydowanie bardziej dynamiczną, wręcz sportową powierzchowność, niż obaj jego poprzednicy. Zwłaszcza przód o ostrym, drapieżnym kształcie wyraźnie odbiega od sympatycznej, ale nieco kobiecej urody Clio I i II. Bardziej dynamiczna stylizacja nie oznacza, by Clio III miało być mniejsze od poprzedników – wręcz przeciwnie, jego długość urosła do prawie czterech metrów (3,99). Gama silników nie oszałamia, ale wyraźnie świadczy o sportowych aspiracjach małego Renault. Najsłabsza jednostka benzynowa dysponuje mocą 75 KM, a najsłabszy diesel 70 KM. Najmocniejsze wersje mają odpowiednio: 110 KM i 105 KM.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8526/clio-2005-04.jpeg',550,408) ) |
| --- | Jakiekolwiek redakcyjne komentarze stylistycznych usiłowań projektantów Clio III są tu chyba nie na miejscu. Zachęcamy, by każdy sam obejrzał wszystkie zdjęcia tego auta i skomentował jego urodę na forum. Czy sądzicie, że - niczym Peugeot 206 - nowe Clio przełamie stereotyp, wedle którego każde niemal małe auto jest postrzegane jako auto kobiece?


Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła