Caterham CSR 260

None

Obraz

/ 13Caterham CSR 260

Obraz

Karoseria Caterhama jest surowa i nie sposób znaleźć jakichkolwiek elementów, które służą upiększeniu samochodu. Każda z zamontowanych części musi być po prostu potrzebna.

/ 13Caterham CSR 260

Obraz

Kręta droga lub tor wyścigowym jest idealnym środowiskiem dla wersji CSR. Dopiero w takich warunkach można poczuć potencjał olbrzymiej mocy, niskiej masy oraz wyśmienitego układu kierowniczego.

/ 13Caterham CSR 260

Obraz

Rurowy szkielet nadwozia jest lekki, a zarazem wytrzymały. By zmniejszyć masę, nawet osłona tylnego mostu została odlana ze stopów lekkich.

/ 13Caterham CSR 260

Obraz

Zawieszenie nie zapewnia komfortu, natomiast pozwala na dosyć bezpieczne wykorzystanie dynamiki pojazdu, niewiele ustępującej znanej ze sportowych motocykli.

/ 13Caterham CSR 260

Obraz

Niewielki prześwit, niskie nadwozie, które jest jednak stosunkowo szerokie - założenia konstrukcyjne modelu CSR przypominają wyścigowy bolid.

/ 13Caterham CSR 260

Obraz

Caterhamy przygotowane do wyścigów mają jeszcze bardziej bezkompromisowe zawieszenie, mniejszy prześwit oraz dospawane elementy gwarantujące bezpieczeństwo.

/ 13Caterham CSR 260

Obraz

Różnice między seryjnym, a wyczynowym pojazdem są śladowe. Gdyby nie brak przedniej szyby, reflektorów ora tablicy rejestracyjnej, w trudno byłoby rozróżnić obie wersje. Regulaminy zawodów wymagają również zastosowanie klatki bezpieczeństwa.

/ 13Caterham CSR 260

Obraz

Klasyczny kształt kokpitu świetnie współgra z nowoczesnymi wskaźnikami. Wśród nowych pojazdów trudno jeszcze znaleźć okaz wyposażony w 3 przełączniki, przycisk startera oraz jedno pokrętło.

/ 13Caterham CSR 260

Obraz

Jazdę w niepogodę umożliwiają boczne okienka oraz miękki dach. Jednak większość właścicieli wyprowadza auto z garażu jedynie w słoneczną pogodę, a celem podróży jest często najbliższy tor wyścigowy.

10 / 13Caterham CSR 260

Obraz

Zawieszenie konstrukcyjnie przypominające wyścigowy bolid oraz opony, powstałe w wyniku doświadczeń zebranych w Formule 3 pozwalają na szybszą jazdę, niż są w stanie zagwarantować konkurencyjne auta.

11 / 13Caterham CSR 260

Obraz

Zamontowane na przedniej osi opony CR500 firmy Avon mają wymiary 195/45R15, natomiast tylne - 255/40R15. Odległość między oponą a nadkolem została ograniczona do minimum ze względu na aerodynamikę.

12 / 13Caterham CSR 260

Obraz

Silnik o mocy 260 powstał firmie Cosworth. Za sprawą montażu wielu kutych oraz lekkich elementów, a także suchej miski olejowej, przypomina wyczynowe silniki.

13 / 13Caterham CSR 260

Obraz

Mimo braku ozdobników, Caterham prezentuje się dostojnie. Ponadczasowa linia nadwozia wywodzi się z Lotusa 7. Stąd też wielka siódemka na atrapie chłodnicy.

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3