BMW ActiveHybrid 7 

None

Obraz

/ 11Hybrydowa limuzyna z Bawarii

Obraz
© BMW

Silnik benzynowy V8 TwinPower Turbo w BMW ActiveHybrid 7 połączono z synchronicznym, trójfazowym silnikiem elektrycznym. Cały układ osiąga moc systemową 465 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Dzięki temu samochód przyspiesza do setki w 4,9 s, a jego maksymalna prędkość to 250 km/h. Średnie zużycie paliwa to według producenta 9,4 l/100 km.

/ 11Hybrydowa limuzyna z Bawarii

Obraz
© BMW

Technologia BMW ActiveHybrid zastosowana w BMW serii 7 obejmuje synchroniczny, trójfazowy silnik elektryczny, akumulator litowo-jonowy i układ elektroenergetyczny, wymagany dla wysokowoltowej instalacji pokładowej. Układ napędowy połączono z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią.

/ 11Hybrydowa limuzyna z Bawarii

Obraz
© BMW

Silnik elektryczny, zintegrowany z obudową skrzyni automatycznej ma moc 20 KM i wytwarza maksymalny moment obrotowy 210 Nm. Podczas hamowania pełni funkcję generatora, wytwarzającego w sposób odzyskowy energię elektryczną i ładuje akumulator litowo-jonowy.

/ 11Hybrydowa limuzyna z Bawarii

Obraz
© BMW

Duża pojemność wysokowoltowego akumulatora, umieszczonego w bagażniku umożliwia bezpośrednie zasilanie zarówno silnika elektrycznego podczas przyspieszania, jak i sprężarki klimatyzacji podczas jazdy i postoju. Oprócz tego zasila on konwencjonalną instalację pokładową 12 V.

/ 11Hybrydowa limuzyna z Bawarii

Obraz
© BMW

Energia elektryczna wytworzona bez zużywania paliwa wykorzystywana jest we wszystkich sytuacjach i przy każdym obciążeniu w celu zwiększenia wydajności. Szczególnie podczas przyspieszania silnik elektryczny wspomaga jednostkę V8, co daje jeszcze bardziej spontaniczną reakcję i większą dynamikę jazdy.

/ 11Hybrydowa limuzyna z Bawarii

Obraz
© BMW

Przy stałej prędkości dodatkowy moment obrotowy wytwarzany przez napęd elektryczny zmniejsza obciążenie silnika benzynowego, redukując spalanie i emisję dwutlenku węgla. Związany z tym niższy poziom hałasu silnika sprzyja komfortowi jazdy limuzyną.

/ 11Hybrydowa limuzyna z Bawarii

Obraz
© BMW

Możliwość zastosowania silnika elektrycznego jako rozrusznika gwarantuje natychmiastowy i bezwibracyjny zapłon jednostki benzynowej. Oprócz tego tworzy to idealne warunki dla ograniczenia pracy silnika na biegu jałowym, na przykład podczas postojów na skrzyżowaniach lub w korkach, za pomocą funkcji Auto Start Stop.

/ 11Hybrydowa limuzyna z Bawarii

Obraz
© BMW

Klimatyzacja zasilana z akumulatora litowo-jonowego działa również przy wyłączonym silniku benzynowym. Ponadto istnieje możliwość użycia niespotykanej u konkurencji klimatyzacji postojowej jeszcze przed rozpoczęciem jazdy w celu wstępnego schłodzenia wnętrza pojazdu.

/ 11Hybrydowa limuzyna z Bawarii

Obraz
© BMW

Zewnątrz model ActiveHybrid wyróżnia się specjalnie zaprojektowanymi 19-calowymi, aerodynamicznymi obręczami kół z lekkiego stopu, przypominającymi kształtem koła turbiny, napisami ActiveHybrid 7 na pokrywie bagażnika i słupku C oraz metalizowanym lakierem w kolorze „Bluewater”.

10 / 11Hybrydowa limuzyna z Bawarii

Obraz
© BMW

Wyświetlane na monitorze pokładowym piktogramy, obrazujące przepływ energii i wydajność informują kierowcę o stanie i działaniu napędu hybrydowego.

11 / 11Hybrydowa limuzyna z Bawarii

Obraz
© BMW

Na rynku pojawi się równocześnie długa wersja BMW ActiveHybrid 7 z większym o 140 mm rozstawem osi i komfortowym tylnym rzędem siedzeń. W standardowym wyposażeniu jest układ Dynamic Damping Control, zmieniający w zależności od potrzeb siłę tłumienia amortyzatorów. Wersja przedłużona wyposażona jest dodatkowo w zawieszenie pneumatyczne z regulacją wysokości tylnej osi.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła