Audi Q5
None
Audi Q5 - złoty środek?
W przypadku dróg o gorszej jakości, a zwłaszcza podczas przejazdów pustynnymi terenami jazda Q5 była nieoceniona. Tradycyjne kombi quattro jest bowiem idealne na normalnych drogach i zapewnia optymalną przyczepność, ale przy wjeździe w teren, przegrywa z samochodem o większym prześwicie i wzmocnionym zawieszeniu. Po prostu: Q5 można bez obaw wjechać na bezdroża.
Audi Q5 - złoty środek?
W przeciwieństwie do większości małych samochodów klasy SUV, Q5 nie ma napędu kół tylnych, dołączanego wskutek uślizgu kół osi przedniej i działania sprzęgła wiskotycznego. Standardem jest system Quattro (rozdział zapewnia układ Torsen), który przenosi moc na wszystkie cztery koła w proporcji 40% przód i 60% tył. W ekstremalnych sytuacjach przeniesienie napędu może się jednak zmienić i wynosić do 65% na koła przednie i do 85% na koła tylne.
Audi Q5 - złoty środek?
W przeciwieństwie do większości małych samochodów klasy SUV, Q5 nie ma napędu kół tylnych, dołączanego wskutek uślizgu kół osi przedniej i działania sprzęgła wiskotycznego. Standardem jest system Quattro (rozdział zapewnia układ Torsen), który przenosi moc na wszystkie cztery koła w proporcji 40% przód i 60% tył. W ekstremalnych sytuacjach przeniesienie napędu może się jednak zmienić i wynosić do 65% na koła przednie i do 85% na koła tylne.
Audi Q5 - złoty środek?
W przeciwieństwie do większości małych samochodów klasy SUV, Q5 nie ma napędu kół tylnych, dołączanego wskutek uślizgu kół osi przedniej i działania sprzęgła wiskotycznego. Standardem jest system Quattro (rozdział zapewnia układ Torsen), który przenosi moc na wszystkie cztery koła w proporcji 40% przód i 60% tył. W ekstremalnych sytuacjach przeniesienie napędu może się jednak zmienić i wynosić do 65% na koła przednie i do 85% na koła tylne.
Audi Q5 - złoty środek?
Audi Q5 z pewnością jest bardziej użytecznym modelem, niż olbrzymie Q7. Dotyczy to zarówno użytkowania w mieście, gdzie Q7 ma duże problemy ze swobodnym poruszaniem i ceny (w przypadku Q7 zaczyna się ona od 221 000 zł, a w przypadku Q5 od 147 000 zł). A gdyby porównać je z kombi A4? Okazuje się, że 6 biegowy Q5 2.0 TDi o mocy 170 KM kosztuje 147 000 zł, a A4 Avant z silnikiem o dokładnie takich samych parametrach w wersji quattro jest do nabycia w salonach za 151 000 zł. Wygląda na to, że Q5 powinien zdeklasować model A4 Avant.
Audi Q5 - złoty środek?
Audi Q5 z pewnością jest bardziej użytecznym modelem, niż olbrzymie Q7. Dotyczy to zarówno użytkowania w mieście, gdzie Q7 ma duże problemy ze swobodnym poruszaniem i ceny (w przypadku Q7 zaczyna się ona od 221 000 zł, a w przypadku Q5 od 147 000 zł). A gdyby porównać je z kombi A4? Okazuje się, że 6 biegowy Q5 2.0 TDi o mocy 170 KM kosztuje 147 000 zł, a A4 Avant z silnikiem o dokładnie takich samych parametrach w wersji quattro jest do nabycia w salonach za 151 000 zł. Wygląda na to, że Q5 powinien zdeklasować model A4 Avant.
Audi Q5 - złoty środek?
pojazd nie sprawia wrażenia "małego SUV-a", ale "muskularnego sportowca", gotowego do pewnego pokonania ekstremalnych terenów (prześwit wynosi 20 cm). O sportowym DNA przekonuje także stylizacja bryły z akcentowanymi detalami, obowiązującymi w gamie osobowych Audi: ogromną, chromowaną atrapą chłodnicy i diodowymi światłami do jazdy dziennej (niestety, jest to dodatek występujący z reflektorami ksenonowymi, kosztujący prawie 5000 zł).
Audi Q5 - złoty środek?
pojazd nie sprawia wrażenia "małego SUV-a", ale "muskularnego sportowca", gotowego do pewnego pokonania ekstremalnych terenów (prześwit wynosi 20 cm). O sportowym DNA przekonuje także stylizacja bryły z akcentowanymi detalami, obowiązującymi w gamie osobowych Audi: ogromną, chromowaną atrapą chłodnicy i diodowymi światłami do jazdy dziennej (niestety, jest to dodatek występujący z reflektorami ksenonowymi, kosztujący prawie 5000 zł).
Audi Q5 - złoty środek?
O ile bryła karoserii nasuwa pewne skojarzenia z innymi małymi modelami typu SUV - po wejściu do wnętrza, nie mamy już żądnych wątpliwości, jaką markę reprezentuje ten samochód. Materiały tapicerskie doskonałej jakości, precyzyjne spasowanie wszystkich elementów i charakterystyczna dla Audi gałka systemu zarządzania MMI są kopią stylu osobowych wersji z czterema kółkami na grillu. System MMI współpracuje z ciekłokrystalicznym ekranem umieszczonym na desce rozdzielczej, który służy również do obrazowania nawigacji (dodatek za 12 000 zł), wyświetlania widoku z kamery cofania (dodatek za ok. 5000 zł), zmiany sztywności zawieszenia (opcja za 6500 zł).
Audi Q5 - złoty środek?
O ile bryła karoserii nasuwa pewne skojarzenia z innymi małymi modelami typu SUV - po wejściu do wnętrza, nie mamy już żądnych wątpliwości, jaką markę reprezentuje ten samochód. Materiały tapicerskie doskonałej jakości, precyzyjne spasowanie wszystkich elementów i charakterystyczna dla Audi gałka systemu zarządzania MMI są kopią stylu osobowych wersji z czterema kółkami na grillu. System MMI współpracuje z ciekłokrystalicznym ekranem umieszczonym na desce rozdzielczej, który służy również do obrazowania nawigacji (dodatek za 12 000 zł), wyświetlania widoku z kamery cofania (dodatek za ok. 5000 zł), zmiany sztywności zawieszenia (opcja za 6500 zł).
Audi Q5 - złoty środek?
O ile bryła karoserii nasuwa pewne skojarzenia z innymi małymi modelami typu SUV - po wejściu do wnętrza, nie mamy już żądnych wątpliwości, jaką markę reprezentuje ten samochód. Materiały tapicerskie doskonałej jakości, precyzyjne spasowanie wszystkich elementów i charakterystyczna dla Audi gałka systemu zarządzania MMI są kopią stylu osobowych wersji z czterema kółkami na grillu. System MMI współpracuje z ciekłokrystalicznym ekranem umieszczonym na desce rozdzielczej, który służy również do obrazowania nawigacji (dodatek za 12 000 zł), wyświetlania widoku z kamery cofania (dodatek za ok. 5000 zł), zmiany sztywności zawieszenia (opcja za 6500 zł).