Audi Q5 

None

Obraz

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

W przypadku dróg o gorszej jakości, a zwłaszcza podczas przejazdów pustynnymi terenami jazda Q5 była nieoceniona. Tradycyjne kombi quattro jest bowiem idealne na normalnych drogach i zapewnia optymalną przyczepność, ale przy wjeździe w teren, przegrywa z samochodem o większym prześwicie i wzmocnionym zawieszeniu. Po prostu: Q5 można bez obaw wjechać na bezdroża.

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

W przeciwieństwie do większości małych samochodów klasy SUV, Q5 nie ma napędu kół tylnych, dołączanego wskutek uślizgu kół osi przedniej i działania sprzęgła wiskotycznego. Standardem jest system Quattro (rozdział zapewnia układ Torsen), który przenosi moc na wszystkie cztery koła w proporcji 40% przód i 60% tył. W ekstremalnych sytuacjach przeniesienie napędu może się jednak zmienić i wynosić do 65% na koła przednie i do 85% na koła tylne.

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

W przeciwieństwie do większości małych samochodów klasy SUV, Q5 nie ma napędu kół tylnych, dołączanego wskutek uślizgu kół osi przedniej i działania sprzęgła wiskotycznego. Standardem jest system Quattro (rozdział zapewnia układ Torsen), który przenosi moc na wszystkie cztery koła w proporcji 40% przód i 60% tył. W ekstremalnych sytuacjach przeniesienie napędu może się jednak zmienić i wynosić do 65% na koła przednie i do 85% na koła tylne.

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

W przeciwieństwie do większości małych samochodów klasy SUV, Q5 nie ma napędu kół tylnych, dołączanego wskutek uślizgu kół osi przedniej i działania sprzęgła wiskotycznego. Standardem jest system Quattro (rozdział zapewnia układ Torsen), który przenosi moc na wszystkie cztery koła w proporcji 40% przód i 60% tył. W ekstremalnych sytuacjach przeniesienie napędu może się jednak zmienić i wynosić do 65% na koła przednie i do 85% na koła tylne.

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

Audi Q5 z pewnością jest bardziej użytecznym modelem, niż olbrzymie Q7. Dotyczy to zarówno użytkowania w mieście, gdzie Q7 ma duże problemy ze swobodnym poruszaniem i ceny (w przypadku Q7 zaczyna się ona od 221 000 zł, a w przypadku Q5 od 147 000 zł). A gdyby porównać je z kombi A4? Okazuje się, że 6 biegowy Q5 2.0 TDi o mocy 170 KM kosztuje 147 000 zł, a A4 Avant z silnikiem o dokładnie takich samych parametrach w wersji quattro jest do nabycia w salonach za 151 000 zł. Wygląda na to, że Q5 powinien zdeklasować model A4 Avant.

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

Audi Q5 z pewnością jest bardziej użytecznym modelem, niż olbrzymie Q7. Dotyczy to zarówno użytkowania w mieście, gdzie Q7 ma duże problemy ze swobodnym poruszaniem i ceny (w przypadku Q7 zaczyna się ona od 221 000 zł, a w przypadku Q5 od 147 000 zł). A gdyby porównać je z kombi A4? Okazuje się, że 6 biegowy Q5 2.0 TDi o mocy 170 KM kosztuje 147 000 zł, a A4 Avant z silnikiem o dokładnie takich samych parametrach w wersji quattro jest do nabycia w salonach za 151 000 zł. Wygląda na to, że Q5 powinien zdeklasować model A4 Avant.

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

pojazd nie sprawia wrażenia "małego SUV-a", ale "muskularnego sportowca", gotowego do pewnego pokonania ekstremalnych terenów (prześwit wynosi 20 cm). O sportowym DNA przekonuje także stylizacja bryły z akcentowanymi detalami, obowiązującymi w gamie osobowych Audi: ogromną, chromowaną atrapą chłodnicy i diodowymi światłami do jazdy dziennej (niestety, jest to dodatek występujący z reflektorami ksenonowymi, kosztujący prawie 5000 zł).

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

pojazd nie sprawia wrażenia "małego SUV-a", ale "muskularnego sportowca", gotowego do pewnego pokonania ekstremalnych terenów (prześwit wynosi 20 cm). O sportowym DNA przekonuje także stylizacja bryły z akcentowanymi detalami, obowiązującymi w gamie osobowych Audi: ogromną, chromowaną atrapą chłodnicy i diodowymi światłami do jazdy dziennej (niestety, jest to dodatek występujący z reflektorami ksenonowymi, kosztujący prawie 5000 zł).

/ 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

O ile bryła karoserii nasuwa pewne skojarzenia z innymi małymi modelami typu SUV - po wejściu do wnętrza, nie mamy już żądnych wątpliwości, jaką markę reprezentuje ten samochód. Materiały tapicerskie doskonałej jakości, precyzyjne spasowanie wszystkich elementów i charakterystyczna dla Audi gałka systemu zarządzania MMI są kopią stylu osobowych wersji z czterema kółkami na grillu. System MMI współpracuje z ciekłokrystalicznym ekranem umieszczonym na desce rozdzielczej, który służy również do obrazowania nawigacji (dodatek za 12 000 zł), wyświetlania widoku z kamery cofania (dodatek za ok. 5000 zł), zmiany sztywności zawieszenia (opcja za 6500 zł).

10 / 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

O ile bryła karoserii nasuwa pewne skojarzenia z innymi małymi modelami typu SUV - po wejściu do wnętrza, nie mamy już żądnych wątpliwości, jaką markę reprezentuje ten samochód. Materiały tapicerskie doskonałej jakości, precyzyjne spasowanie wszystkich elementów i charakterystyczna dla Audi gałka systemu zarządzania MMI są kopią stylu osobowych wersji z czterema kółkami na grillu. System MMI współpracuje z ciekłokrystalicznym ekranem umieszczonym na desce rozdzielczej, który służy również do obrazowania nawigacji (dodatek za 12 000 zł), wyświetlania widoku z kamery cofania (dodatek za ok. 5000 zł), zmiany sztywności zawieszenia (opcja za 6500 zł).

11 / 11Audi Q5 - złoty środek?

Obraz

O ile bryła karoserii nasuwa pewne skojarzenia z innymi małymi modelami typu SUV - po wejściu do wnętrza, nie mamy już żądnych wątpliwości, jaką markę reprezentuje ten samochód. Materiały tapicerskie doskonałej jakości, precyzyjne spasowanie wszystkich elementów i charakterystyczna dla Audi gałka systemu zarządzania MMI są kopią stylu osobowych wersji z czterema kółkami na grillu. System MMI współpracuje z ciekłokrystalicznym ekranem umieszczonym na desce rozdzielczej, który służy również do obrazowania nawigacji (dodatek za 12 000 zł), wyświetlania widoku z kamery cofania (dodatek za ok. 5000 zł), zmiany sztywności zawieszenia (opcja za 6500 zł).

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła