Znamy ceny nowego Volkswagena Polo. Bazowa wersja bez ważnych dodatków

Jeden z najważniejszych nowych graczy segmentu B wjeżdża do salonów, a pod jego maską królują trzy cylindry. Choć kwota otwierająca cennik Volkswagena Polo wydaje się atrakcyjna, trzeba pamiętać, że egzemplarze ze zdjęć kosztują znacznie więcej.

Nowy Volkswagen Polo jest znacznie większy od poprzednika
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Mateusz Lubczański

Nowe Polo znacznie urosło. Jego rozmiary okazują się bardzo zbliżone do czwartej generacji Volkswagena... Golfa. Wystarczy powiedzieć, że auto reprezentujące segment B ma około cztery metry długości, a w stosunku do poprzednika jest szersze o 7 centymetrów.

Dzięki temu pasażerowie nie będą dotykali się łokciami, ale i zapakują sporo do bagażnika. Jego pojemność w nowym Volkswagenie Polo to aż 351 l. Niektóre modele z segmentu C mogą pod tym względem czuć się zagrożone.

Volkswagen Polo będzie konkurował z nowym Nissanem Micra
© Materiały prasowe | Volkswagen

Ceny nowego Volkswagena Polo zaczynają się od 44 490 zł. Za taką kwotę otrzymujemy auto z litrowym silnikiem o mocy 65 KM i manualną, pięciobiegową skrzynią biegów. Nie dostaniemy jednak składanej tylnej kanapy, klimatyzacji czy też możliwości wyposażenia auta w jakiekolwiek płatne dodatki.

Za bazową wersję można więc uznać odmianę Trendline wycenioną na 49 790 zł. Wówczas otrzymamy już podwójną podłogę bagażnika, komputer pokładowy MFA plus czy też port USB. Możemy też dobrać podłokietnik za 510 zł, czujniki parkowania za 1600 zł, jak i większe felgi.

Volkswagen pod maską standardowych Polo instaluje silniki benzynowe wyłącznie o pojemności jednego litra w wersjach 65, 75, 95 i 115 KM. Większą pojemność – 1,6 l – mają jednostki wysokoprężne o mocy 80 i 95 KM. Najdroższe egzemplarze nowego Polo wyceniono na około 70 tys. zł.

Projekt kokpitu nowego Volkswagena Polo jest zupełnie nowy.
© Materiały prasowe | Volkswagen

Niemiecka marka przygotowała również Polo w wersji GTI. Tutaj sytuacja prezentuje się świetnie – hot hatch ma dwulitrowy silnik o mocy 200 KM połączony z sześciobiegowym automatem DSG. Polo GTI w standardzie ma obniżone o 15 milimetrów zawieszenie, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego czy 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 215/45. Polski importer wycenił Polo GTI na 89 690 zł.

Nowy Volkswagen Polo będzie konkurował z Nissanem Micrą, Fordem Fiestą czy Renault Clio.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę