Znaczny spadek sprzedaży Citroena
W 2012 Citroen na całym świecie sprzedał 1,265 mln samochodów. Jest to wynik o 11,9 proc. gorszy aniżeli w roku 2011.
Szczególnie dotkliwe okazały się wyniki na rynku europejskim - zanotowano tam spadek sprzedaży o 13,4 proc. Najbardziej poruszone kryzysem okazały się Francja (spadek o 13,3 proc.), Hiszpania (spadek o 14,9 proc.) oraz Włochy (spadek o 20,9 proc.). Jest to bardzo dotkliwe dla marki, gdyż aż 64 proc. samochodów skierowanych jest na Stary Kontynent.
Ponad połowę sprzedaży pozaeuropejskiej Citroena stanowią Chiny. Dostarczono tam 224 000 pojazdów, czyli o 2,5 proc. niż w 2011 r. Wzrosty zanotowano również w Rosji (18,9 proc.) oraz Japonii (20 proc.).
Władze Citroena recepty na kryzys upatrują w nowych modelach - strategicznymi samochodami mają być C4 L oraz C-Elysee. Niebawem swoje premiery będą miały nowy C3 oraz DS3 Cabrio. Producent zamierz również rozwijać technologię napędu elektrycznego.
Źródło: Citroen
ll/moto.wp.pl