Ducati Panigale V4 S jeszcze lżejsze i szybsze dzięki włóknu węglowemu
Topowy motocykl Ducati, czyli Panigale V4 S, doczekał się jeszcze lepszych odmian Carbon oraz Carbon Pro. Jak łatwo się domyślić po nazwach - można liczyć na sporo włókna węglowego.
Ducati Panigale V4 to najnowsze wcielenie najszybszego motocykla z Borgo Panigale. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1103 cm3 generuje 216 KM i to nie zmieniło się w ani w odmianie S, ani w nowych wersjach. Tu zmiany polegają na redukcji masy. I tak jak już znane V4 S jest lżejsze o 4 kg, tak modele Carbonn i Carbon Pro oferują jeszcze więcej - a raczej mniej.
Ducati Panigale V4 S Carbon to przede wszystkim felgi wykonane z włókna węglowego. W porównaniu do już lekkich kutych obręczy modelu V4 S, ważą one mniej o dalsze 0,95 kg. A najważniejsze jest to, że mowa tu o masie nieresorowanej, więc ma to duży wpływ na prowadzenie się motocykla. Nowe felgi redukują moment bezwładności o 12 proc. z przodu i 19 proc. z tyłu, dzięki czemu Panigale staje się jeszcze zwinniejsze podczas zmiany kierunku jazdy.
To jednak nie koniec elementów z włókna węglowego. W odmianie Carbon z tego materiału wykonano również błotniki (przedni i tylny) oraz skrzydełka aerodynamiczne umieszczone po bokach owiewki. Efekt to kolejny 1 kg w dół.
W ofercie włoskiej marki znalazła się też odmiana Carbon Pro, która oprócz wspomnianych elementów z włókna węglowego ma też specjalny przedni system hamulcowy Front Brake Pro. Składa się on z dwóch żebrowanych tarcz Brembo T-Drive o średnicy 338,5 mm i grubości 6,2 mm, które zwiększają moc hamowania oraz zapewniają większą stabilność osiągów. Tarcze te, wykorzystywane przez zawodników Ducati w wyścigu Race of Champions 2024, używane są również w motocyklach startujących w Mistrzostwach Świata Superbike. Są one połączone z zaciskami Brembo Hypure, które mają tytanową, anodyzowaną powłokę. Przednia pompa hamulcowa to model MCS 19.21 z regulacją pozycji dźwigni hamulca – tak jak w motocyklach MotoGP i Superbike.