Trwa ładowanie...

Ducati Panigale V4 S jeszcze lżejsze i szybsze dzięki włóknu węglowemu

Topowy motocykl Ducati, czyli Panigale V4 S, doczekał się jeszcze lepszych odmian Carbon oraz Carbon Pro. Jak łatwo się domyślić po nazwach - można liczyć na sporo włókna węglowego.

Ducati Panigale V4 S Carbon ProDucati Panigale V4 S Carbon ProŹródło: Ducati
dtm2cu1
dtm2cu1

Ducati Panigale V4 to najnowsze wcielenie najszybszego motocykla z Borgo Panigale. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1103 cm3 generuje 216 KM i to nie zmieniło się w ani w odmianie S, ani w nowych wersjach. Tu zmiany polegają na redukcji masy. I tak jak już znane V4 S jest lżejsze o 4 kg, tak modele Carbonn i Carbon Pro oferują jeszcze więcej - a raczej mniej.

Ducati Panigale V4 S Carbon to przede wszystkim felgi wykonane z włókna węglowego. W porównaniu do już lekkich kutych obręczy modelu V4 S, ważą one mniej o dalsze 0,95 kg. A najważniejsze jest to, że mowa tu o masie nieresorowanej, więc ma to duży wpływ na prowadzenie się motocykla. Nowe felgi redukują moment bezwładności o 12 proc. z przodu i 19 proc. z tyłu, dzięki czemu Panigale staje się jeszcze zwinniejsze podczas zmiany kierunku jazdy.

Ducati Panigale V4 S Carbon Ducati
Ducati Panigale V4 S CarbonŹródło: Ducati

To jednak nie koniec elementów z włókna węglowego. W odmianie Carbon z tego materiału wykonano również błotniki (przedni i tylny) oraz skrzydełka aerodynamiczne umieszczone po bokach owiewki. Efekt to kolejny 1 kg w dół.

dtm2cu1

W ofercie włoskiej marki znalazła się też odmiana Carbon Pro, która oprócz wspomnianych elementów z włókna węglowego ma też specjalny przedni system hamulcowy Front Brake Pro. Składa się on z dwóch żebrowanych tarcz Brembo T-Drive o średnicy 338,5 mm i grubości 6,2 mm, które zwiększają moc hamowania oraz zapewniają większą stabilność osiągów. Tarcze te, wykorzystywane przez zawodników Ducati w wyścigu Race of Champions 2024, używane są również w motocyklach startujących w Mistrzostwach Świata Superbike. Są one połączone z zaciskami Brembo Hypure, które mają tytanową, anodyzowaną powłokę. Przednia pompa hamulcowa to model MCS 19.21 z regulacją pozycji dźwigni hamulca – tak jak w motocyklach MotoGP i Superbike.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dtm2cu1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dtm2cu1
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj