Ducati Panigale V4 S jeszcze lżejsze i szybsze dzięki włóknu węglowemu

Topowy motocykl Ducati, czyli Panigale V4 S, doczekał się jeszcze lepszych odmian Carbon oraz Carbon Pro. Jak łatwo się domyślić po nazwach - można liczyć na sporo włókna węglowego.

Ducati Panigale V4 S Carbon ProDucati Panigale V4 S Carbon Pro
Źródło zdjęć: © Ducati
Szymon Jasina

Ducati Panigale V4 to najnowsze wcielenie najszybszego motocykla z Borgo Panigale. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1103 cm3 generuje 216 KM i to nie zmieniło się w ani w odmianie S, ani w nowych wersjach. Tu zmiany polegają na redukcji masy. I tak jak już znane V4 S jest lżejsze o 4 kg, tak modele Carbonn i Carbon Pro oferują jeszcze więcej - a raczej mniej.

Ducati Panigale V4 S Carbon to przede wszystkim felgi wykonane z włókna węglowego. W porównaniu do już lekkich kutych obręczy modelu V4 S, ważą one mniej o dalsze 0,95 kg. A najważniejsze jest to, że mowa tu o masie nieresorowanej, więc ma to duży wpływ na prowadzenie się motocykla. Nowe felgi redukują moment bezwładności o 12 proc. z przodu i 19 proc. z tyłu, dzięki czemu Panigale staje się jeszcze zwinniejsze podczas zmiany kierunku jazdy.

Ducati Panigale V4 S Carbon
Ducati Panigale V4 S Carbon © Ducati

To jednak nie koniec elementów z włókna węglowego. W odmianie Carbon z tego materiału wykonano również błotniki (przedni i tylny) oraz skrzydełka aerodynamiczne umieszczone po bokach owiewki. Efekt to kolejny 1 kg w dół.

W ofercie włoskiej marki znalazła się też odmiana Carbon Pro, która oprócz wspomnianych elementów z włókna węglowego ma też specjalny przedni system hamulcowy Front Brake Pro. Składa się on z dwóch żebrowanych tarcz Brembo T-Drive o średnicy 338,5 mm i grubości 6,2 mm, które zwiększają moc hamowania oraz zapewniają większą stabilność osiągów. Tarcze te, wykorzystywane przez zawodników Ducati w wyścigu Race of Champions 2024, używane są również w motocyklach startujących w Mistrzostwach Świata Superbike. Są one połączone z zaciskami Brembo Hypure, które mają tytanową, anodyzowaną powłokę. Przednia pompa hamulcowa to model MCS 19.21 z regulacją pozycji dźwigni hamulca – tak jak w motocyklach MotoGP i Superbike.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro