Jak zanurzony w chromie. Nowa edycja limitowana Fat Boya
35 urodziny Fat Boya to doskonała okazja do poszerzenia linii Kultowe Ikony. Harley-Davidson tym razem przygotował Gray Ghosta (ang. szarego ducha) - jednoślad, który wygląda jak zanurzony w chromie.
Fat Boy miał mieć ograniczoną długość produkcji, ale zamiast tego przeszedł przez trzy generacje układu napędowego oraz całkowitą przebudowę zawieszenia rodziny Softtail. Fat Boy Gray Ghost będzie za to limitowany do 1990 motocykli. Każda maszyna kolekcji Kultowe Ikony jest numerowana. Sugerowana cena detaliczna to 31 670 euro.
Efekt wycięcia z litego stopu nazywany jest w firmie "wykończeniem Reflection". Powstaje ono przy wykorzystaniu procesu fizycznego osadzania z fazy gazowej (PVD), znanego również jako powlekanie cienką warstwą, w którym stały materiał jest odparowywany w próżni i osadzany na powierzchni części, w tym przypadku zbiornika paliwa i błotników motocykla. Osiąga się to poprzez nałożenie ładunku dodatniego na stały materiał (stop aluminium) i ładunku ujemnego na część motocykla. Po procesie osadzania część jest malowana bezbarwnym lakierem, który dodaje całości głębi. To pierwszy motocykl w którym dokonano takiego zabiegu na tak dużych elementach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Denza Z9 GT - sztuczki, wirowanie i crabwalk
Stylistyka inspirowana oryginalnym modelem Fat Boy obejmuje okrągły filtr powietrza, żółte akcenty na pokrywach zaworów, deklach układu napędowego i wstawce na konsoli zbiornika. Dodatkowe detale, jak skórzany fartuch siedzenia z obszyciem i skórzanymi frędzlami oraz czarny skórzany pas ze sznurowanymi detalami na zbiorniku dopełniają nostalgicznej estetyki.
Fat Boy Gray Ghost ma wszystkie udoskonalenia modeli na 2025 rok, czyli silnik generujący 101 KM i 165 Nm (odpowiednio 7 i 3 proc. więcej), zawieszenie z regulacją wstępnego napięcia, tryby jazdy, pełne oświetlenie LED, nowy 5-calowy zegar czy port USB-C.