Zmiany w nowej Toyocie Auris
Dlaczego co piąty Auris sprzedawany w Polsce to hybryda?
W 2010 roku, kiedy debiutował Auris Hybrid, Toyota stała się pierwszym i jedynym producentem, posiadającym trzy rodzaje napędów (silniki benzynowe, Diesla i jednostki hybrydowe) w segmencie samochodów kompaktowych.
W 2010 roku, kiedy debiutował Auris Hybrid, Toyota stała się pierwszym i jedynym producentem, posiadającym trzy rodzaje napędów (silniki benzynowe, Diesla i jednostki hybrydowe) w segmencie samochodów kompaktowych. Auris Hybrid, dzięki napędowi spalinowo-elektrycznemu pozwala na spore oszczędności. Uzyskanie średniego spalania na poziomie 4,2 l/100 km jest w zasięgu każdego kierowcy, zaś osoby z dużym talentem do ekojazdy mogą liczyć na średnie spalanie na poziomie zaledwie 3,5 l/100 km. Dzieje się tak, ponieważ podczas jazdy silnik spalinowy jest wspomagany działaniem silnika elektrycznego, a układ hybrydowy został zaprogramowany w taki sposób, aby w ruchu miejskim minimalizować wykorzystanie silnika spalinowego i możliwie często pozwalać użytkownikowi na poruszanie się w trybie elektrycznym.
To nie koniec oszczędności. Sporo zostaje w portfelu, gdy policzymy koszty utrzymania i uwzględnimy niską utratę wartości przy odsprzedaży. Nowy, hybrydowy zespół napędowy dla Toyoty Auris budowano z myślą o maksymalnej trwałości i jak najniższych kosztach obsługi technicznej. W układzie przeniesienia napędu nie ma sprzęgła. Funkcje rozrusznika i altermatora pełnią podzespoły napędu hybrydowego. Dlatego japoński producent gwarantuje, że przez 5 lat nie będzie potrzeby wymiany ani serwisowania żadnych drogich podzespołów. Akumulator trakcyjny nie wymaga wymiany przez cały okres użytkowania samochodu.
Napęd hybrydowy zmniejsza też zużycie hamulców i opon. Pierwsza połowa każdego hamowania jest realizowana za pomocą funkcji odzyskiwania energii. Dlatego klocki i tarcze hamulcowe posłużą nam dłużej. Taki sam przebieg wytrzymają z powodzeniem opony. W modelach hybrydowych stosuje się też o 20 proc. wyższe ciśnienie w ogumieniu. Rozkład obciążeń jest równomierny, a przyspieszanie z napędem hybrydowym jest bardziej płynne.
W Polsce niestety nie, ale w wielu innych krajach Europy dodatkową zachętą do korzystania z hybryd są również ulgi podatkowe. Popularność technologii hybrydowej szybko rośnie, bo kierowcy doceniają cichą, płynną i oszczędną jazdę. Udział napędu hybrydowego w całkowitej sprzedaży Aurisa w Europie Zachodniej wynosi obecnie ponad 50 proc. i rośnie. Odkąd napęd hybrydowy pojawił się pod maską Aurisa, znalazł już ponad 200 tys. nabywców, a Toyota Auris jest najlepiej sprzedającym się samochodem hybrydowym w Europie. W Polsce hybrydy stanowią już konkurencję dla nowych samochodów, zasilanych LPG.