Minęły cztery lata od ogłoszenia Globalnej Wizji Toyoty. Program miał na celu m.in. poprawienie jakości wytwarzanych aut i usprawnienie procesu produkcyjnego.
- 2015 rok będzie krokiem w kierunku umacniania naszych podstaw zrównoważonego wzrostu, co chcemy osiągnąć wprowadzając na rynek modele oparte na Nowej Architekturze Globalnej Toyoty i wzmacniając naszą konkurencyjność. Przyszłość oprzemy na nowej strukturze zarządzania i dbaniu o zasoby ludzkiej. Chcemy być firmą, która rozwija się w sposób zrównoważony – powiedział prezydent TMC, Akio Toyoda.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
W celu uatrakcyjnienia oferty Toyota wprowadza nowe podejście w projektowaniu napędów i platform samochodów. Rozwój obu tych aspektów ma być zintegrowany ze sobą, w celu podniesienia osiągów i ekonomii, przy jednoczesnym zapewnieniu jak najbardziej atrakcyjnego wyglądu. Producent chce to uzyskać poprzez dalsze obniżanie środka ciężkości, stosowanie lżejszych i bardziej kompaktowych komponentów oraz zunifikowaną stylistykę, opartą na rozwiązaniach modularnych. Do tej pory dzięki poprawie sprawności termicznej silników i przekładni udało się zredukować o 25 proc. zużycie paliwa, przy jednoczesnym zwiększeniu o 15 proc. ich sprawności. Dzięki modernizacji silników elektrycznych, inwerterów czy zmniejszaniu rozmiaru akumulatorów hybrydy mają być o ponad 15 proc. bardziej wydajne. Nowe rozwiązania i motory hybrydowe zostaną zaprezentowane jeszcze w tym roku.
Nowe platformy opracowano w drodze znacznych innowacji w podwoziach i zawieszeniach pojazdów. Obniżenie środka ciężkości zespołów napędowych i ich mocowania pozwoliło na poprawę prowadzenia nowych modeli, lepszy wygląd na drodze oraz dalsze podnoszenie parametrów bezpieczeństwa. Poprzez nowe podejście do konstruowania struktury nadwozi planowane jest zwiększenie ich sztywności początkowo o 30-65 proc., a następnie przekroczenie tych wartości. Zostanie to osiągnięte w wyniku stosowania nowych spawów techniką laserową. Pierwsze auto średniej wielkości z przednim napędem, które wykorzysta nową platformę, trafi na rynek jeszcze w tym roku. Zgodnie z planami do 2020 r. połowa oferowanych pojazdów będzie wykorzystywała nowoopracowane platformy.
Istotnym elementem nowej strategii jest poprawa konkurencyjności. Japończycy chcą to osiągnąć poprzez celowe i chwilowe wstrzymanie nowych inwestycji w zakłady produkcyjne i skoncentrowanie się na procesie pełnego wykorzystania obecnie funkcjonujących fabryk. Od 2013 r. stosowana jest filozofia zwiększania uniwersalności zastosowań linii produkcyjnych, grupując wytwarzanie tych samych modeli w tych samych zakładach. Wskaźnik średniego wykorzystania linii produkcyjnej wzrósł z 70 proc. (2009 r.) do ponad 90 proc. obecnie.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl