Według danych zawartych w poufnym opracowaniu „Harbour Report 2007”, należące do spółki Ford of Europe zakłady w Kolonii zajmują aktualnie pierwsze miejsce w rankingu wydajności producentów motoryzacji na Starym Kontynencie. Tym samym niemiecka fabryka wyprzedziła dotychczasowego lidera, jakim był należący do Nissana obiekt w Sunderland (Wielka Brytania).
Całkowity czas wyprodukowania jednego pojazdu wynosi w przypadku fabryki Forda w Kolonii, gdzie powstają egzemplarze Fiesty, średnio jedynie 12,6 godziny.
Zakłady Nissana w Sunderland zajmują natomiast pierwsze miejsce w europejskim rankingu efektywności produkcji modeli klasy niższej średniej. Na montaż jednego egzemplarza samochodu Qashqai brytyjska załoga potrzebuje średnio jedynie 14,7 godziny.
Czołówka rankingu „Harbour Report 2007” przedstawia się następująco (produkcja aut klasy niższej średniej; w nawiasie podano dla porównania wynik za rok 2003):
- Nissan Qashqai i zakłady w Sunderland (Wielka Brytania): 14,68 h na jedno auto (-)
- Ford Focus i zakłady w Saarlouis (Niemcy): 16,56 h na jedno auto (19,48)
- Toyota Corolla i zakłady w Burnaston (Wielka Brytania): 20,66 h na jedno auto (28,79)
- Opel Astra i zakłady w Bochum (Niemcy): 22,37 h na jedno auto (23,88)
- Peugeot 307 i zakłady w Miluzie (Francja): 23,96 h na jedno auto (24,29 h w roku 2004)
- Volkswagen Golf i zakłady w Mozeli (Niemcy): 31,49 h na jedno auto (33,02 na koniec roku 2003)
Jak podkreślają autorzy niedostępnego powszechnie opracowania „Harbour Report 2007”, przyszłość w produkcji branży motoryzacyjnej to umiejętność utrzymania wysokiej jakości wykonania przy jednoczesnym obniżeniu liczby stanowisk montażowych.
Pod tym względem prym wiedzie znów obiekt Nissana w Sunderland (modele Almera, Note, Primera i Qashqai), gdzie linia posiada obecnie 84 stanowiska montażowe. Dla porównania, wynik fabryki Audi w niemieckim Ingolstadt (model A3) to 271 stanowisk montażowych, natomiast u Volkswagena w Wolfsburgu (modele Golf, Golf Plus) jest to aż 284.