Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich (ZZDW) zakończył i otworzył dla ruchu trzy inwestycje, warte łącznie ok. 70 mln zł - poinformował w czwartek PAP dyrektor tej instytucji Bogdan Krawczyk.
Zmotoryzowani mogą już bez przeszkód korzystać z przebudowanych odcinków dróg wojewódzkich 203 Iwięcino - Dąbki i 163 Glinki - Wałcz oraz nowego mostu na rzece Wieprzy w Darłowie. Wszystkie projekty były wspierane pieniędzmi z unijnych funduszy.
11-kilometrowa trasa Iwięcino - Dąbki to część drogi łączącej Koszalin z nadmorskim Darłowem. Przebudowa tego odcinka kosztowała ok. 35 mln zł i trwała od września 2012 r.
Droga została poszerzona. Zbudowano na niej azyle dla pieszych i wyspy spowalniające ruch. Powstały też ścieżki rowerowe, chodniki i zatoki autobusowe.
Obecnie dwie trzeciej liczącej łącznie ok 30 km trasy 203, która jest najkrótszym połączeniem Koszalina z Darłowem, spełnia standard nowoczesnej drogi wojewódzkiej.
10-kilometrowy fragment Koszalin - Iwięcino został przebudowany w latach 2010-2012 za 39,5 mln zł. Do przebudowy - jak powiedział PAP dyrektor Krawczyk - został teraz ostatni niemal 9-kilometrowy odcinek z Dąbek do Darłowa. Inwestycja jest planowana na przyszły rok.
Otwarta dla ruchu 6,5-kilometrowa droga Glinki - Wałcz to część trasy nr 163 Kołobrzeg - Wałcz. Droga ta jest szczególnie ważna latem, gdyż odciąża drogę krajową nr 11 Bytom - Kołobrzeg.
Przebudowa trasy Glinki - Wałcz kosztowała ok. 11 mln zł. Inwestycja została zakończona 7 miesięcy później niż planowano. ZZDW, jak powiedział Krawczyk, naliczyło z tego powodu wykonawcy kary umowne w wysokości niemal 4 mln zł.
Natomiast łukowy most na Wieprzy w Darłowie to zupełnie nowy obiekt drogowy. Waży ok 300 ton i ma 48 metrów długości. Kosztował 15,5 mln zł. Zbudowano go w ciągu powstającej jeszcze drogi dojazdowej do portu. Ta trasa z istniejąca już ul. Sportową ma stanowić obwodnicę, łączącą wschodnią i zachodnią część miasta, z ominięciem centrum Darłowa.