Trwa ładowanie...
nowe samochody
24-03-2009 23:55

Z wirującym tłokiem - Mazda RX-8

Z wirującym tłokiem - Mazda RX-8
d1wuq1e
d1wuq1e

Silnik Wankla zachwyca sprawnością oraz pracą pozbawioną wibracji. Niestety jednostki z wirującym tłokiem miewają problemy ze szczelnością, a także dosyć rozrzutnie obchodzą się z paliwem. Wielu producentów eksperymentowało z tym rodzajem napędu, jednak na placu boju pozostała tylko Mazda ze sportowym modelem RX-8.

Tylną oś samochodu jest napędzana przez wolnossący silnik o pojemności 1,3 litra. Niewielki i zbyt słaby? W przypadku klasycznej jednostki napędowej rzeczywiście by tak było. Jednak Wankel generuje aż 232 KM. Pod względem dynamiki Mazda nie odstaje od konkurencji, ale dzięki idealnemu wyważeniu jest w stanie pokonywać zakręty szybciej od większości rywali.

Rasowy bolid wyróżnia się nie tylko silnikiem. Japończykom udało się przygotować czteromiejscowe coupe, do którego każdy z pasażerów wsiądzie bez najmniejszych problemów. To zasługa specyficznych drzwi. Przednia część uchyla się w tradycyjny sposób. Gdy zajdzie potrzeba zajęcia miejsca w drugim rzędzie siedzeń, trzeba dodatkowo uchylić niewielkie drzwi, które otwierają się „pod wiatr”.

Producent postanowił odświeżyć prezencję auta. W tym celu karoserię poddano serii niewielkich poprawek. Zmianie uległ kształt przedniego zderzaka, w którym pojawiły się większe wloty powietrza. Pociągnęło to za sobą możliwość wyższego zamontowania halogenów oraz powiększenia kloszy reflektorów. W tylnych światłach znalazły się natomiast pierścienie wykonane w oparciu o technologię diod LED. Poprawki we wnętrzu ograniczyły się do modyfikacji konsoli środkowej. Na próżno szukać większych zmian mechanicznych. Nie były koniecznością, ponieważ Mazda prowadzi się doskonale. Na zwolenników mocnych wrażeń czeka model RS z 19-calowymi alufelgami, fotelami Recaro oraz zawieszeniem Bilstein.

Samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany w trakcie Detroit Auto Show. Następcy obecnej generacji Mazdy RX-8 powinniśmy się spodziewać na przełomie 2009 i 2010 roku.

Łukasz Szewczyk,
fot. CarScoop

d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj