Wzrost sprzedaży VW na świecie
W listopadzie Volkswagen sprzedał na całym świecie 552 100 samochodów osobowych. Jest to wynik lepszy o 3,4 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem 2012 r. Od początku roku sprzedaż wyniosła 5,4 mln sztuk.
W Polsce w ciągu 11 miesięcy 2013 r. sprzedano łącznie 23 597 Volkswagenów (wzrost o 13,17 proc.), zaś w listopadzie nabywców znalazło 1 995 sztuk (o 0,4 proc. więcej niż przed rokiem). Udział w rynku wynosi 9,0 proc. (wobec 8,35 proc. pomiędzy styczniem a listopadem 2012 r.).
W całej Europie od początku roku na nowego Volkswagena zdecydowało się 1,51 mln klientów (spadek o 4,8 proc.). W zachodniej części Starego Kontynentu (bez Niemiec) sprzedaż wyniosła 746 800 sztuk (spadek o 4,6 proc.) natomiast w Europie Środkowej i Wschodniej - 242 300 aut (spadek o 1,7 proc.), z czego 142 700 (o 5,7 proc. mniej) przypadło na Rosję. Na rodzimym rynku niemieckim sprzedaż spadła o 6,4 proc. do poziomu 516 900 egzemplarzy.
Od początku stycznia do końca listopada w regionie Ameryki Północnej sprzedaż wyniosła 563 000 sztuk (bez zmian), z czego 373 700 (spadek o 5,2 proc.) trafiło na największy lokalny rynek - USA. W Ameryce Południowej zanotowano spadek sprzedaży o 13,8 proc. do 660 600 aut, z których 500 300 (o 16,8 proc. mniej) trafiło do Brazylii. Wyniki ratuje Azja - tam sprzedano 2,46 mln samochodów (wzrost o 15,8 proc.). Największą popularnością osobowe Volkswageny cieszyły się w Chinach (2,26 mln, wzrost o 17,2 proc.), zaś na drugim miejscu uplasowały się Indie (54 300 sztuk, spadek o 14,7 proc.).
- Dobrze sprzedaje się nasz najważniejszy model, Golf. Aktualna generacja cieszy się dużą popularnością i w grudniu, po zaledwie roku od debiutu, przekażemy nabywcy półmilionowy egzemplarz. Dalszych impulsów oczekujemy z Chin i USA, gdzie model ten zostanie wprowadzony w najbliższym czasie - powiedział Christian Klingler, członek zarządu VW.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl