Wystawa skuterów i motocykli w Warszawie – galeria zdjęć
Moto Expo to nowa nazwa imprezy znanej wcześniej jako wystawa skuterów i motocykli. Od wielu lat odbywa się na początku marca i oficjalnie rozpoczyna sezon motocyklowy. To największe tego typu targi w Polsce i importerzy maszyn z całego świata przygotowali kilka premier.
Najwięcej premier na Moto Expo pokazała Yamaha. Zwiedzający do niedzieli, 5 marca, mogą po raz pierwszy w Polsce zobaczyć nowy, duży skuter R6 i odświeżony model MT-09. Jednak największe zainteresowanie wzbudza kolejny w rodzinie sprzęt w stylu retro czyli SCR950. Tuż obok, na stoisku BMW, można zobaczyć całkiem nowe K1600 GT, czyli wielki motocykl przeznaczony do pokonywania długich tras turystycznych i stylizowany model Racer, zbudowany na bazie modelu R NineT, zaparkowany obok wersji R nineT Pure.
Dużo nowości dla miłośników nieco mniejszych sprzętów zaprezentował Romet. Niemal wszystkie motocykle musiały przejść kilka modyfikacji ze względu na nowe normy emisji spalin. Obok lekkich turystyków o pojemnościach 250 i 400 ccm można było zobaczyć kilka zupełnie nowych motocykli w stylu cafe racer.
W tym samym klimacie zaprezentował się polski importer motocykli Triumph, którego gwiazdą stoiska jest model Bobber z rodziny Bonneville. Przedstawiciele Brytyjczyków otworzyli niedawno nowy salon Triumph w Warszawie, a jak się dowiedzieliśmy, już za kilka tygodni kolejne salony pojawią się w Poznaniu i na południu kraju.
Jeden z warszawskich dealerów motocykli Harley-Davidson na swoim stoisku pokazał modele touring z nowymi, większymi silnikami. Obecnie producent ten odchodzi od frędzli i skórzanych dodatków na rzecz klasycznie wyglądających sprzętów i nieco bardziej mrocznych maszyn.
Na stoisku Indiana można było zobaczyć kilka pojazdów. Motocykle te wróciły na rynek w roku 2013, a na Moto Expo pokazano kilka modeli, z których najciekawszy był niewielki motocykl wyprodukowany w 1917 roku. Był on zaparkowany niedaleko zupełnie nowego motocykla turystycznego z roku 2017.
Indian nie był jednak najstarszym sprzętem, ponieważ muzeum w Drohiczynie nad Bugiem wystawiło się z pięknie odrestaurowanym motocyklem wyprodukowanym w roku 1914.
Hale targowe nie były tak wypełnione, jak to miało miejsce w latach poprzednich, ale mimo to każdy miłośnik jednośladów znajdzie tam coś dla siebie. Vespa przygotowała najbardziej kolorową strefę na całych targach, a ci, którzy zechcą poznać kilka firm i warsztatów specjalizujących się w budowie motocykli customowych, także nie będą zawiedzeni.