Wyjątkowe supersamochody na aukcji w Pebble Beach
Jak co roku w Pebble Beach w Kalifornii odbywa się jedna z najsłynniejszych imprez, na których można zobaczyć klasyczne samochody. Już tradycyjnie w czasie jej trwania będzie można też kupić modele wystawione przez RM Auctions. Wśród nich auto należące kiedyś do Jana Pawła II.
2012 Bugatti Veyron 16.4 Super Sport
Jak co roku w Pebble Beach w Kalifornii odbywa się jedna z najsłynniejszych imprez, na których można zobaczyć klasyczne samochody. Już tradycyjnie, w jej czasie będzie można też kupić modele wystawione przez RM Auctions.
Jednym z nich będzie Bugatti Veyron w wersji Super Sport, czyli 1200-konny model, który jest najszybszym drogowym samochodem na świecie. Ten egzemplarz ma zaledwie 308 mil na liczniku.
1972 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Spider
Ten piękny kabriolet to prawdziwa perełka dla kolekcjonerów. Sprzedawany na aukcji egzemplarz ma numer 66 (ze 121 wyprodukowanych aut). Ta Daytona w wersji otwartej posiada klimatyzację i bogatą dokumentacje historyczną.
2005 Ferrari Enzo
Limitowane Ferrari Enzo nie potrzebuje dodatkowej reklamy, jednak ten samochód jest wyjątkowy - to ostatni wyprodukowany egzemplarz, który włoska firma dała w prezencie samemu Janowi Pawłowi II. Później papież przekazał auto na aukcję, a otrzymane w ten sposób pieniądze przeznaczył na cele charytatywne.
2008 Koenigsegg CCXR
Każdy Koenigsegg to wyjątkowy samochód. Każdy z najwyższej półki. Sprzedawany na aukcji CCXR może być napędzany paliwem E85, czyli takim, które w 85 procentach składa się z etanolu. Dzięki temu osiąga maksymalną moc równą 1018 KM.
1964 Ferrari 250 LM
Ten samochód wyścigowy jest nawet rzadszy niż legendarne Ferrari 250 GTO. To prawdziwa perełka dla kolekcjonerów. Egzemplarz z sukcesami ścigał się w brytyjskich wyścigach.
1998 McLaren F1 "The Road Going LM"
Jest to McLaren F1 nr 63. Jednak co ważniejsze - to jeden z dwóch drogowych egzemplarzy, który fabryka w Woking dostosowała do specyfikacji LM (LeMans) - nie licząc oryginalnych pięciu modeli w tej wersji. Oznacza to mocniejszy silnik oferujący 691 KM i specjalny pakiet aerodynamiczny.
1959 Ferrari 250 GT LWB California Spider
Kabriolety z serii 250 California należą do najdroższych i najbardziej pożądanych modeli Ferrari. Choć dotyczy to głównie samochodów z krótkim rozstawem osi (SWB), to również dłuższa odmiana wygląda świetnie i na pewno będzie dobrą inwestycją. Sprzedawany na aukcji egzemplarz ma bogatą historię ze znany wcześniejszymi właścicielami i udziałem w wielu pokazach i wyścigach.
1967 Toyota 2000GT
Sportowa Toyota 2000GT powstała w odpowiedzi na europejskie samochody z lat 60. Do dziś uważana jest za najładniejsze auto w historii japońskiej motoryzacji. Jednak popularność ta nie wiąże się jedynie z wyglądem, ale też ze świetnymi osiągami. Egzemplarz na zdjęciu reklamowany jest jako zachowany w idealnym stanie.
2005 Maserati MC12
Ferrari Enzo w wyścigowym nadwoziu dopuszczonym do ruchu po publicznych drogach - tym w skrócie jest Maserati MC12. Posiadacz tego samochodu może mieć pewność, że na ulicy każdy się za nim odwróci. Ten egzemplarz prawie nie wyjeżdżał z garażu. Dwóch poprzednich właścicieli pokonało nim zaledwie 768 km.
1967 Ferrari 275 GTB/4
Kolejny klasyk Ferrari z lat 60. w idealnym stanie. Piękna stylistyka i wyjątkowy kolor lakieru na tym w pełni odrestaurowanym samochodzie to powody, dla których każdy kolekcjoner chętnie kupi 275 GTB/4.
1994 Ferrari F40 LM
Ferrari F40 przez wielu jest uważane za najlepszy samochód w historii marki. Jest to też ostatni model, który powstał pod nadzorem założyciela - Enzo Ferrariego. Oferowana na aukcji wersja to odmiana wyścigowa - jeden z dwóch egzemplarzy przygotowanych przez fabrykę w Maranello. Co więcej, ten samochód nigdy nie brał udziału w zawodach, jest więc w idealnym stanie i w pełni oryginalny.
1955 Mercedes-Benz 300 SL Alloy Gullwing
300 SL przez wielu jest nazywany pierwszym supersamochodem w historii. Choć jest to kwestia dyskusyjna, to nie ulega wątpliwości, że sportowy Mercedes był samochodem wyjątkowym - pięknym, szybkim i bardzo drogim. Widoczny na zdjęciu egzemplarz to jedno z 29 aut, które otrzymały aluminiowe nadwozie. Wszystkie elementy mechaniczne są oryginalne.
1995 Ferrari F50
Model, który miał być bolidem F1 na drogi. Czy zastosowanie technologii i silnika z samochodu wyścigowego było dobrym pomysłem? Wystarczy posłuchać jak Ferrari F50 brzmi, aby przekonać się, że tak. Sprzedawany egzemplarz ma na liczniku 5800 mil i posiada fabryczny hardtop.
1988 Porsche 959
Porsche, które konkurowało z Ferrari F40, pokazało, jak będą wyglądać najdroższe supersamochody przyszłości. Zaawansowana elektronika zapewniała niespotykane dotąd właściwości jezdne. Nic dziwnego, że poprzedni właściciele chętnie opuszczali garaż - oferowany na aukcji egzemplarz ma na liczniku 21 100 km.
1985 Ferrari 288 GTO
Z powodu powstałego nieco później F40 model 288 GTO nie jest tak znany, jak na to zasługuje. To pierwszy model, który zapoczątkował serię najdroższych Ferrari - dziś reprezentowaną przez LaFerrari. 288 GTO powstało w celach homologacyjnych dla wyścigów Grupy B, która to grupa została zlikwidowana przed ukończeniem prac nad samochodem. Sprzedawany na aukcji jeden z zaledwie 272 egzemplarzy ma na liczniku mniej niż 13 700 km.