WRC: Volkswagen zbada przyczyny klęski w Argentynie

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP/EPA

Szef zespołu rajdowego Volkswagen Motorsport Jost Capito zapowiedział, że w najbliższych dniach zostanie przeprowadzona szczegółowa analiza przyczyn awarii układu paliwowego, jakie doprowadziły do klęski w Rajdzie Argentyny.

Przed Rajdem Argentyny, 4. rundą mistrzostw świata w sezonie 2015, kierowcy niemieckiego teamu dwadzieścia razy z rzędu stawali na podium imprez zaliczanych do klasyfikacji mistrzostw świata. Rekordowa seria zakończyła się w niedzielę 26 kwietnia, gdy tylko jeden zawodnik zespołu, mistrz świata Francuz Sebastien Ogier ukończył imprezę, ale został sklasyfikowany na... 17. pozycji ze stratą ponad 37 minut do zwycięzcy Brytyjczyka Krisa Meeke'a (Citroen DS3 WRC).

W samochodach mistrza świata z 2014 roku Ogiera i wicemistrza Fina Jari-Matti Latvali doszło do awarii układu paliwowego. Auto Francuza popsuło się już na pierwszym odcinku specjalnym, Ogier nie ukończył etapu, dostał ponad 30 minut karnych i choć następnego dnia pojechał w systemie Rally 2, to szans walki o zwycięstwo już nie miał.

Latvala musiał się wycofać na przedostatnim OS-ie, gdy walczył o miejsce na podium.

- Nasze problemy miały miejsce tylko podczas jednego rajdu, nigdy wcześniej ich nie mieliśmy. Dokładnie zbadamy oba przypadki, mam nadzieję, że w tym roku już się nie powtórzą - zapowiedział Capito dodając, że jego zdaniem wpływu na awarie nie miały argentyńskie, bardzo nierówne i zniszczone drogi.

Nieoficjalnie powodem awarii była wadliwa partia systemów wtryskowych zamontowanych w nowych modelach Polo WRC.

Problemy techniczne ze wspomaganiem kierownicy miał także trzeci kierowca teamu Norweg Andreas Mikkelsen. On również rajdu nie ukończył, na ostatnim OS-ie (Power Stage) uderzył w kamień i uszkodził samochód.

Zobacz efektowne ujęcia z Rajdu Kataru okiem drona:

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy