Trwa ładowanie...
11-07-2016 17:54

Włosi twierdzą, że naprawione diesle Volkswagena dalej nie spełniają norm

Włosi twierdzą, że naprawione diesle Volkswagena dalej nie spełniają normŹródło: PAP/DPA/Julian Stratenschulte
d40afpy
d40afpy

Od samego początku było wiadomo, że nie będzie łatwego rozwiązania afery Volkswagena i teraz przekonujemy się, że tak jest w rzeczywistości. Włoska organizacja broniąca praw konsumentów twierdzi, że silniki Diesla po naprawach nadal emitują o 25 proc. więcej trujących tlenków azotu, niż powinny.

W całej Europie akcji przywoławczej podlega 8,5 mln samochodów. W przypadku silników 1,2 i 2,0 l Volkswagen ograniczył się do zmodyfikowania oprogramowania sterującego silnikiem, natomiast dla jednostek o pojemności 1,6 l montowana jest dodatkowo siatka zmieniająca przepływ powietrza.

Miało to wystarczyć do rozwiązania problemu i zostało przyjęte przez niemiecką agencję odpowiedzialną za prowadzenie tej sprawy. Jednak teraz Altroconsumo, włoska organizacja broniąca praw konsumentów, przedstawiła swoje wyniki badań, wg których zmiany wprowadzone przez Volkswagena nie są wystarczające. Jak podkreślają Włosi, Niemcy powinni znaleźć inne rozwiązanie, które zagwarantuje, że klienci będą jeździć takimi samochodami, za jakie zapłacili.

I właśnie pieniądze są tu kluczowe. Przede wszystkim Volkswagen stara się naprawić samochody jak najmniejszym kosztem, a to oznacza w miarę możliwością niewielką (lub żadną) ingerencję mechaniczną, czyli jedynie modyfikację oprogramowania. Sprawa ma jednak drugie dno.

d40afpy

W USA Volkswagen zgodził się na wypłatę odszkodowań właścicielom samochodów z zainstalowanym oprogramowaniem oszukującym testy emisji spalin. Średnio jest to aż 5000 dolarów na jednego właściciela. Alternatywnie niemiecka firma zaoferowała odkupienie tych samochodów. Jednak już w Europie taka sytuacja nie ma miejsca. Szefowie Volkswagena twardo powiedzieli, że na Starym Kontynencie nie będzie indywidualnych odszkodowań. Argumentowali to faktem, że u nas samochody dużo łatwiej naprawić niż modele na rynek Amerykański. Jak się teraz okazuje, może nie być to prawdą. Jedno jest pewne. Potrzebne będą jeszcze inne testy, które potwierdzą (lub obalą) włoskie wyniki.

Zdaniem Altroconsumo, teraz władze mają przed sobą zadanie, aby wymóc na Volkswagenie właściwe rozwiązanie problemu, które zapewni, że ich samochody po wizycie w serwisie będą spełniać obiecywane normy.

sj, moto.wp.pl

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj