We Wrocławiu ruszyła fabryka hamulców

Obraz
Źródło zdjęć: © Piotr Mokwiński

*50 mln zł zainwestowała firma Foundation Brakes Poland Sp. z o.o. w fabrykę hamulców. Pracę znalazło tam blisko 600 osób. *

Spółka Foundation Brakes Poland do tej pory produkowała hamulce na terenie zakładów Boscha w Mirkowie. Nowy zakład powstał we Wrocławiu przy ul. Bierutowskiej, na działce o powierzchni 54 800 m kw. Hala produkcyjna, w której zainstalowane zostaną linie technologiczne oraz magazyn komponentów i wyrobów gotowych, a także laboratoria mają powierzchnię blisko 9 300 m kw. Biura, sale konferencyjne oraz pomieszczenia socjalne zajęły 3 400 m kw. Fabryka specjalizuje się w wytwarzaniu elementów hydraulicznych układów hamulcowych, takich jak zaciski i cylindry hamulcowe oraz hamulce bębnowe do marek wiodących producentów samochodowych: BMW, Volkswagen, Dacia, Renault, Fiat, Ford oraz Mercedes. Obecnie zakład produkuje około 30 000 hamulców dziennie.

Jak powiedział dyrektor zakładu FBPL Wojciech Śliwiński, liczba pracowników w firmie zwiększyła się do 600 osób. - Wzrost zatrudnienia spowodowany jest tegorocznym wzrostem zamówień, a także relokacją zakładu - dodał. W ramach nowej inwestycji Foundation Brakes Poland dodatkowo przeznaczy 3,5 mln zł na zakup nowej linii montażowej dla Volkswagena. - Pracujemy nad nowymi przedsięwzięciami, które chcielibyśmy realizować od 2015 roku. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje projekt, dzięki któremu moglibyśmy uruchomić we Wrocławiu produkcję nowego typu zacisków tarczowych. Wiązałoby się to ze wzrostem zatrudnienia. Nie wykluczamy również rozbudowy zakładu w ciągu kilku najbliższych lat. Działka, którą zakupiliśmy na własność, pozwoli nam w przyszłości rozbudować zakład o 40 proc. - powiedział Śliwiński.

Jednym z celów spółki, związanym z realizacją inwestycji, jest poszerzenie grona lokalnych dostawców, którzy współpracując z fabryką Foundation Brakes Poland, mogliby dostarczać m.in. komponenty produkcyjne, ale także usługi.

Zakład produkcyjny Foundation Brakes Poland Sp. z o.o. należy do grupy Chassis Brakes International, jednego z wiodących producentów komponentów do układów hamulcowych na świecie. Łączne obroty Chassis Brakes International wynoszą ok. 1 mld euro. Grupa działa w 22 lokalizacjach i zatrudnia ok. 6 000 osób. Zakłady produkcyjne znajdują się w 15 krajach w Europie, Ameryce Północnej, Azji oraz Australii. Od 1 listopada 2013 r. spółka zmienia nazwę na Chassis Brakes International Poland Sp. z o.o.

Klocki hamulcowe z montażem w atrakcyjnej cenie. Sprawdź!Klocki hamulcowe z montażem w atrakcyjnej cenie. Sprawdź!

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne