Trwa ładowanie...
d1rgy5y

W 2007 r. sprzedaż nowych aut może wzrosnąć o ok. 5 proc.

d1rgy5y
d1rgy5y

W ubiegłym roku Polacy kupili 239 038 nowych samochodów osobowych, o 1,5 proc. więcej niż w 2005 r. Prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar Wojciech Drzewiecki uważa, że w tym roku sprzedaż nowych aut powinna wzrosnąć o ok. 5 proc.

Jego zdaniem, tegoroczny wynik jest daleki od oczekiwań, jednak wzrost sprzedaży stwarza nadzieję na lepszą przyszłość.

Nie bez znaczenia dla rozwoju rynku nowych samochodów będzie również rynek aut używanych, a w szczególności ich prywatny import. Od trzech lat kształtuje się on na bardzo wysokim poziomie (ponad 800 tys. sztuk w skali roku), przyczyniając się do spadku sprzedaży samochodów nowych.

Kolejnym elementem, który może negatywie wpłynąć na sprzedaż samochodów, jest ich późniejsza utylizacja i związane z nią koszty. Wszyscy producenci i importerzy wprowadzający na rynek więcej niż 1000 aut rocznie, zostali zobowiązani do stworzenia sieci odbioru wyeksploatowanych pojazdów, sieci pokrywającej równomiernie cały kraj.

W ocenie Drzewieckiego ustawodawca nie wziął pod uwagę, iż rozkład rejestracji na terenie kraju poszczególnych marek nie jest równomierny, w związku z tym tworzenie punktów w niektórych obszarach jest nie tylko ekonomicznie nieuzasadnione, ale czasami wręcz niemożliwe.

Nie bez znaczenia pozostaje również decyzja Ministra Zdrowia, dotycząca partycypacji ubezpieczycieli w kosztach leczenia ofiar wypadków. Oznacza ona wzrost kosztów zakupu i późniejszej eksploatacji samochodów, co oczywiście może również mieć wpływ na sprzedaż - uważa Drzewiecki.

d1rgy5y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1rgy5y
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj