VW Touran: Wkracza na polskie salony

Obraz
Źródło zdjęć: © Marek Wieliński

Każdy nowy model Volkswagena pojawiający się salonach charakteryzuje się mniejszym zużyciem paliwa i mniejszą emisją CO2 w porównaniu z poprzednikiem. W ten proekologiczny trend wpisuje się także nowy Touran, który trafił właśnie do polskich salonów.

Obraz
© (fot. Marek Wieliński)

Najlepiej sprzedający się w Niemczech van dzięki innowacyjnym technologiom i udoskonaleniom aerodynamicznym stał się oszczędniejszy nawet o 27 procent. Po raz pierwszy Touran 1.6 TDI z BlueMotion Technology przekroczył granicę 5 litrów. Teraz nowym rekordem spalania jest 4,6 l/100 km.

Stylistyka nadwozia jest zgodna z aktualnym DNA designu Volkswagena. Auto otrzymało zupełnie nowy przód i tył, zmieniono sylwetkę, szczególnie w tylnej części nadwozia i odpowiednio dopasowano obręcze kół. Uwagę przyciągają nowe, dwuczęściowe światła tylne oraz nowe reflektory przednie z opcjonalnymi, diodowymi światłami do jazdy w dzień. Nowoczesne systemy, takie jak Dynamic Light Assist (na stałe włączone światła drogowe) oraz udoskonalony Park Assist 2.0 z funkcją prawie automatycznego parkowania prostopadle i równolegle do jezdni, znacznie pomagają w codziennej jeździe.

Obraz
© (fot. Marek Wieliński)

Sześć nowych silników charakteryzuje się niskimi wartościami zużycia paliwa i emisji spalin. Na czele, pod względem troski o środowisko, znajduje się Touran 1.6 TDI BlueMotion Technology (77 kW/105 KM). Ze średnim spalaniem 4,6 l/100 km (121 g/km CO2) ustanawia on nowy rekord wśród siedmioosobowych vanów. Nowością jest także najmniejszy silnik benzynowy - 1.2 TSI, turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem, o mocy 105 KM. Motor dysponuje sporym momentem obrotowym o wartości 175 Nm, dostępnym już od najniższych obrotów. Do tego zużywa średnio tylko 6,4 l/100 km (149 g/km CO2).

Jako alternatywa dostępny jest wariant z BlueMotion Technology, z systemami Start-Stop i rekuperacji. W tym przypadku średnie spalanie i emisja CO2 obniżają się do 5,9 l/100 km i 139 g/km. Wysoką efektywnością mogą się pochwalić zasadniczo wszystkie jednostki napędowe - trzy benzynowe (TSI), cztery wysokoprężne (TDI) oraz sinik na gaz ziemny (TSI Ecofuel) o spektrum mocy od 66 kW/90 KM do 125 kW/170 KM. Wszystkie bez wyjątku są turbodoładowane i posiadają bezpośredni wtrysk. Wszystkie nowe Tourany spełniają wymagania normy emisji spalin Euro5. Linie wyposażenia tego, mogącego posiadać 39 schowków i kieszeni vana zostały skonfigurowane na nowo. Modelem podstawowym jest teraz Touran Trendline, przedtem - Conceptline. Już w bazowej wersji Tourana znajdziemy klimatyzację, radio RCD 310 z ośmioma głośnikami i funkcją odczytu MP3, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby we wszystkich czterech drzwiach, wstawki dekoracyjne z matowego chromu, podłokietnik z przodu i żaluzję na przestrzeń bagażową. Do tego
naturalnie elementy poprawiające bezpieczeństwo takie jak sześć poduszek powietrznych i elektroniczny system kontroli stabilności toru jazdy ESP z asystentem hamowania i podjazdu.

Obraz
© (fot. Marek Wieliński)

Jeszcze bogatszym wyposażeniem dysponuje nowy Touran Comfortline. Auto jest wyposażone w między innymi, czujnik zmierzchu i deszczu, automatycznie przyciemniane wewnętrzne lusterko wsteczne, chromowane aplikacje na elementach obsługowych takich jak przełącznik świateł, przyciski otwierania okien i regulacji lusterek, szyby boczne pochłaniające światło, komfortowe fotele przednie, składane stoliki w drugim rzędzie siedzeń, czarny reling dachowy, tempomat, składane oparcie fotela pasażera z przodu, obszytą skórą kierownicę, dźwignię zmiany biegów i hamulca ręcznego, 16-calowe obręcze aluminiowe Cleveland.

Najbogatszym modelem jest Touran Highline. Dodatkowo, oprócz wyposażenia z wariantu Comfortline, posiada on seryjnie tapicerkę z Alcantary i tkaniny, przednie sportowe fotele, automatyczną klimatyzację, wskaźnik wielofunkcyjny z kolorowym wyświetlaczem, obszytą skórą kierownicę z przyciskami wielofunkcyjnymi, dla wersji z DSG z łopatkami do zmiany biegów, 16-calowe koła ze stopu metali lekkich Sacramento, srebrny reling dachowy i reflektory przeciwmgielne otoczone chromowymi pierścieniami, akustyczne czujniki parkowania z przodu i z tyłu.

Obraz
© (fot. Marek Wieliński)

Po raz pierwszy w Touranie dostępne jest radio z nawigacją RNS 315 z ekranem dotykowym. Ponadto do wyboru są inne, nowe elementy wyposażenia, takie jak panoramiczny, podnoszony i rozsuwany dach, kamera Rear View, czy adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC. Nowością w Touranie są także Light Assist - funkcja automatycznego sterowania światłami drogowymi dla standardowych reflektorów oraz Dynamic Light Assist dla reflektorów bi-ksenonowych.

Ceny samochodu rozpoczynają się już od 69 790 zł, za podstawową wersję Trendline z silnikiem spalinowym 1.2 l TSI, a kończą na ponad 110 tys. zł za wersję Highline dwulitrowego diesla z silnikiem CommonRail.

Źródło: Moto Target

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę