VW e-Crafter: dostawczak z napędem elektrycznym

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Podczas targów samochodów użytkowych IAA w Hanowerze Volkswagen zaprezentował studyjnego e-Craftera. Elektryczny dostawczak ma pojawić się w sprzedaży w 2017 r.

Wymiary przestrzeni ładunkowej elektrycznego Craftera są identyczne jak u spalinowego "brata" - ma ona pojemność 11,3 m sześc., maksymalna wysokość to 1 961 mm, odległość między nadkolami wynosi 1 380 mm, a maksymalna długość - 4 855 mm. Przedstawiciele niemieckiego producenta podkreślają, że nowe auto zaprojektowano głównie z myślą o kurierach poruszających się w miastach. Będą oni mogli liczyć na podłogę z funkcją ProSafe, umożliwiającą mocowanie ładunku oraz na specjalny system półek.

Za napęd e-Craftera odpowiada elektryczna jednostka o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 290 Nm. Pojazd, który jest w stanie przewieźć ładunek o masie do 1 709 kg, rozpędza się do prędkości 80 km/h i jest w stanie pokonać dystans do 208 km. Zestaw akumulatorów umieszczono pod podłogą i składa się z 312 ogniw o łącznej pojemności 43 kWh. W zależności od rodzaju stacji ładującej czas "tankowania" akumulatorów do poziomu 80 proc. wynosi nawet 45 min.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Elektryczny debiutant różni się od konwencjonalnego Craftera lakierem metalicznym w kolorze Reef Blue, którym są pokryte także zderzaki i osłony boków nadwozia oraz niebieską listwą na osłonie chłodnicy. Samochód można też poznać dzięki światłom dziennym LED w kształcie litery C. W kabinie kierowcy zamiast obrotomierza znajduje się tzw. "powermeter". Zamontowano w niej również kierownicę pokrytą skórą z niebieskim dekoracyjnym szwem oraz fotele w kolorze tytanowej czerni z niebieskimi aplikacjami.

Prezentowany w Hanowerze model studyjny jest dodatkowo wyposażony w stację serwisową, w której można przechowywać i ładować zapasowe akumulatory do specjalnych elektrycznych rowerów typu Cargo. Volkswagen zapowiedział również, że w przyszłości zamierza użyć nowych akumulatorów, które zwiększą zasięg do 400 km.

Źródło: Volkswagen

ll

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła