VW Cross Caddy: znamy szczegóły i ceny
VW Cross Caddy uzupełnił ofertę rodziny Cross, do której należały wcześniej modele Polo, Golf oraz Touran. Ceny pojazdu rozpoczynać się będę od 58 964 zł netto.
Samochód posiada charakterystyczne elementy stylistyczne (czarne listwy na nadkolach, progach i dolnych krawędziach, srebrna osłona podwozia, boczne listwy ochronne na progach, srebrne relingi, ciemne szyby z tyłu i przyciemnione tylne okna) nadające terenowego wyglądu oraz zaprojektowane specjalnie dla niego 17-calowe obręcze z oponami 205/50 R17.
Dostępny jest również lakier zielony Viper. We wnętrzu znajdziemy przednie siedzenia z ogrzewaniem, podparciem odcinka lędźwiowego i dwukolorową tapicerką, czarne wloty wentylacji ze srebrnymi pierścieniami, środkowy podłokietnik z regulacją wysokości i odległości, aplikacje ze skóry na gałce dźwigni zmiany biegów i uchwycie hamulca ręcznego oraz poszycie drzwi w kontrastowym kolorze.
Cross Caddy seryjnie będzie wyposażony w tempomat, asystenta ruszania pod górę oraz pakiet Światła i Widoczność. W zależności od wersji model może posiadać nawet 24 schowki - szuflady i kieszenie w drzwiach, konsoli środkowej, podłokietniku, tablicy rozdzielczej, podłodze przy drugim rzędzie siedzeń, pod fotelem kierowcy i podsufitce.
Między przednimi siedzeniami znajdują się dwa uchwyty na kubki, kolejny uchwyt umieszczony został na końcu konsoli środkowej przed drugim rzędem siedzeń. Pojazd dostępny jest w wersji 5 i 7-osobowej wyłącznie z krótkim rozstawem osi. Cross Caddy Furgon z kolei jest zawsze 2-osobowy, natomiast jego przestrzeń ładunkowa posiada kubaturę 3,2 m sześc. Dostęp do niej jest możliwy zarówno z tyłu, jak i z boku. Seryjną klapę można na życzenie zmienić na duże, asymetryczne drzwi skrzydłowe o wysokości 1 116 m.
Cross Caddy w wersji osobowej posiada ESC najnowszej generacji, światła do jazdy dziennej oraz poduszki powietrzne - czołowe, boczne i chroniące głowy, centralny zamek, kolumnę kierownicy z regulacją odległości i wysokości, radio RCD 210, 4 głośniki oraz uchwyty ISOFIX. Opcjonalnie dostępny jest asystent parkowania i optyczny system parkowania który graficznie prezentuje auto z lotu ptaka.
Paleta jednostek napędowych oferuje 4-cylindrowe silniki benzynowe TSI 1,2 z doładowaniem turbosprężarką oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa (85 lub 104 KM) oraz motory wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem Common Rail (75, 102, 110, 140 lub 170 KM). Opcjonalnie silnik TDI 102 KM można połączyć z 7-biegową skrzynią DSG. Dla jednostki TSI 140 KM jako opcja, a dla TDI 170 KM seryjnie montowana jest 6-biegowa przekładnia DSG.
Cross Caddy oferowany jest także jako EcoFuel z napędem na gaz ziemny. 4 zbiorniki mieszczą 26 kg gazu ziemnego, natomiast jego średnie zużycie wynosi 5,7 kg gazu/100 km. Gdy zbiorniki będą puste to 109-konny silnik automatycznie przełączy się na benzynę (13-litrowy zbiornik). Klienci będą mieli do wyboru wariant z zasilaniem LPG (średnie spalanie - 10,3 l/100 km). Zbiornik na gaz umieszczono pod podłogą zatem nie ogranicza przestrzeni w kabinie czy w bagażniku.
Nowa odmiana Caddy jest pierwszym członkiem rodziny Cross z dostępnym opcjonalnie napędem na 4 koła (dla wersji 2,0 TDI 110 lub 140 KM. System 4MOTION rozdziela siłę napędową przez elektronicznie regulowane sprzęgło Haldex. Marka zapowiada, że do końca 2013 r. oferowane będą promocyjne wersje 4PROFIT - od 58 796 zł netto.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl