VW Beetle Dune: kolejne wcielenie legendy

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

W trakcie Salonu Samochodowego w Detroit Volkswagen prezentuje kolejną wersję modelu Beetle o nazwie Dune. Studyjny pojazd jest już gotowy do produkcji seryjnej.

Auto pokryto żółto-pomarańczowym lakierem metalicznym Arizona o ciepłym odcieniu, dwuczęściowe nakładki poszerzające nadkola utrzymano natomiast w kontrastowym, czarnym kolorze. Podstawę stanowią matowe, masywne elementy które znamy z Volkswagenów w wersji "cross". Nadkola posiadają na górze przedzielone na pół, sześciokątne wycięcie. Poszerzają one nadwozie z każdej strony o 24 mm. Szerokość Beetle Dune to 1 856 mm, długość - 4 290 mm a wysokość - 1 536 mm.

Odpowiednio do szerokości nadwozia zwiększył się także rozstaw kół (o 29 mm do 1 607 mm z przodu i o 29 mm do 1 573 mm z tyłu). Nadkola wypełniają pięcioramienne, 19-calowe, aluminiowe obręcze z czarnymi przestrzeniami wewnętrznymi i polerowanym aluminiowym pierścieniem. Na felgach z logo Volkswagena zamontowano opony o rozmiarze 255/45. Z boku auta rozszerzenia nadkoli przechodzą w kierunku progów, w których osadzona jest chromowana osłona podwozia. Górna cześć progów tuż przy karoserii jest pokryta czarnym, błyszczącym lakierem zaś nad nią umieszczono typowe dla Beetle boczne listwy stylizowane na legendarne stopnie w drzwiach starych Garbusów.

Styliści znacznie zmodyfikowali przód pojazdu, pozostawili jednak kultowy design podstawowy i okrągłe reflektory bi-ksenonowe. Nowa jest stylistyka maski, której środkowa część jest teraz nieco wyższa. Obniżające się boki pokrywy silnika mają w górnym pasie wyraźne otwory wlotów powietrza. Dynamicznie prezentuje się dolna część przodu nadwozia - wzrok przyciąga duży, centralny wlot powietrza z czarną kratownicą o strukturze plastra miodu. Osłona wlotu powietrza w kształcie litery "A" rozszerza się ku dołowi i podkreśla sportowy wygląd pojazdu, zaś chromowana rama kratownicy służy jednocześnie jako osłona podwozia.

Po obu stronach centralnego wlotu powietrza i aluminiowej osłony podwozia znajdują się moduły w kształcie trapezu. Umieszczono w nich półokrągłe diodowe reflektory przeciwmgielne, które zmatowiono od środka. W centrum diodowych pierścieni stylizowana dysza podkreśla twójwymiarową grafikę modułu świateł przeciwmgielnych. Nad nimi umieszczono trzy delikatne, poprzeczne listwy oraz wąski chromowany pasek służący jako kierunkowskaz. Z tyłu pojazdu znajdują się mocowania do nart, które umieszczono w spojlerze. Na górze narty wsuwa się w specjalne uchwyty spojlera dachowego i unieruchamia się pasem. Sam spojler dachowy, jak i całą powierzchnię wokół przejrzystego, otwieranego dachu panoramicznego pokryto czarnym, błyszczącym lakierem.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

We wnętrzu znajduje się panel przedni w kolorze pasażera, który tym razem nie ma ma legendarnego schowka z Garbusa a uchwyt wykonany z gumowanego materiału oraz aluminiowy pałąk. System infotainment wykonano jako cyfrowy interfejs z 7,7-calowym ekranem dotykowym. Zastosowano również wyświetlacz AMOLED. Wskaźnik wielofunkcyjny z obrotomierzem, prędkościomierzem i wskaźnikiem paliwa jest klasyczny i analogowy. To samo dotyczy skali dodatkowych wskaźników nad konsolą środkową.

Sportowe siedzenia obszyto skórą naturalną w kolorze czarnym, z ozdobnymi szwami kontrastowymi. Beetle Dune posiada aplikację Volkswagen Sideways - program aktywnie włączający POI do nawigacji. Na ekranie wyświetlana jest nie tylko informacja, jakie restauracje znajdują się w pobliżu, ale także czy są w nich znajomi. Aplikacja włącza do wskazówek POI również takie informacje jak pogoda.

Pod względem technologii napędu auto nawiązuje do modeli seryjnych. Benzynowa jednostka z tubodoładowaniem (210 KM) w połączeniu z 6-biegową skrzynią DSG pozwala na osiągnięcie "setki" w 7,3 s, zaś prędkość maksymalna to 227 km/h. Beetle Dune posiada elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS.

Źródło: Volkswagen

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3