VW Beetle Dune: kolejne wcielenie legendy
W trakcie Salonu Samochodowego w Detroit Volkswagen prezentuje kolejną wersję modelu Beetle o nazwie Dune. Studyjny pojazd jest już gotowy do produkcji seryjnej.
Auto pokryto żółto-pomarańczowym lakierem metalicznym Arizona o ciepłym odcieniu, dwuczęściowe nakładki poszerzające nadkola utrzymano natomiast w kontrastowym, czarnym kolorze. Podstawę stanowią matowe, masywne elementy które znamy z Volkswagenów w wersji "cross". Nadkola posiadają na górze przedzielone na pół, sześciokątne wycięcie. Poszerzają one nadwozie z każdej strony o 24 mm. Szerokość Beetle Dune to 1 856 mm, długość - 4 290 mm a wysokość - 1 536 mm.
Odpowiednio do szerokości nadwozia zwiększył się także rozstaw kół (o 29 mm do 1 607 mm z przodu i o 29 mm do 1 573 mm z tyłu). Nadkola wypełniają pięcioramienne, 19-calowe, aluminiowe obręcze z czarnymi przestrzeniami wewnętrznymi i polerowanym aluminiowym pierścieniem. Na felgach z logo Volkswagena zamontowano opony o rozmiarze 255/45. Z boku auta rozszerzenia nadkoli przechodzą w kierunku progów, w których osadzona jest chromowana osłona podwozia. Górna cześć progów tuż przy karoserii jest pokryta czarnym, błyszczącym lakierem zaś nad nią umieszczono typowe dla Beetle boczne listwy stylizowane na legendarne stopnie w drzwiach starych Garbusów.
Styliści znacznie zmodyfikowali przód pojazdu, pozostawili jednak kultowy design podstawowy i okrągłe reflektory bi-ksenonowe. Nowa jest stylistyka maski, której środkowa część jest teraz nieco wyższa. Obniżające się boki pokrywy silnika mają w górnym pasie wyraźne otwory wlotów powietrza. Dynamicznie prezentuje się dolna część przodu nadwozia - wzrok przyciąga duży, centralny wlot powietrza z czarną kratownicą o strukturze plastra miodu. Osłona wlotu powietrza w kształcie litery "A" rozszerza się ku dołowi i podkreśla sportowy wygląd pojazdu, zaś chromowana rama kratownicy służy jednocześnie jako osłona podwozia.
Po obu stronach centralnego wlotu powietrza i aluminiowej osłony podwozia znajdują się moduły w kształcie trapezu. Umieszczono w nich półokrągłe diodowe reflektory przeciwmgielne, które zmatowiono od środka. W centrum diodowych pierścieni stylizowana dysza podkreśla twójwymiarową grafikę modułu świateł przeciwmgielnych. Nad nimi umieszczono trzy delikatne, poprzeczne listwy oraz wąski chromowany pasek służący jako kierunkowskaz. Z tyłu pojazdu znajdują się mocowania do nart, które umieszczono w spojlerze. Na górze narty wsuwa się w specjalne uchwyty spojlera dachowego i unieruchamia się pasem. Sam spojler dachowy, jak i całą powierzchnię wokół przejrzystego, otwieranego dachu panoramicznego pokryto czarnym, błyszczącym lakierem.
We wnętrzu znajduje się panel przedni w kolorze pasażera, który tym razem nie ma ma legendarnego schowka z Garbusa a uchwyt wykonany z gumowanego materiału oraz aluminiowy pałąk. System infotainment wykonano jako cyfrowy interfejs z 7,7-calowym ekranem dotykowym. Zastosowano również wyświetlacz AMOLED. Wskaźnik wielofunkcyjny z obrotomierzem, prędkościomierzem i wskaźnikiem paliwa jest klasyczny i analogowy. To samo dotyczy skali dodatkowych wskaźników nad konsolą środkową.
Sportowe siedzenia obszyto skórą naturalną w kolorze czarnym, z ozdobnymi szwami kontrastowymi. Beetle Dune posiada aplikację Volkswagen Sideways - program aktywnie włączający POI do nawigacji. Na ekranie wyświetlana jest nie tylko informacja, jakie restauracje znajdują się w pobliżu, ale także czy są w nich znajomi. Aplikacja włącza do wskazówek POI również takie informacje jak pogoda.
Pod względem technologii napędu auto nawiązuje do modeli seryjnych. Benzynowa jednostka z tubodoładowaniem (210 KM) w połączeniu z 6-biegową skrzynią DSG pozwala na osiągnięcie "setki" w 7,3 s, zaś prędkość maksymalna to 227 km/h. Beetle Dune posiada elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl