VW Amarok Canyon: znamy szczegóły i ceny

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

VW wprowadził do oferty nową wersję pickupa - Amarok Canyon. Ma on być połączeniem komfortu oraz praktycznych rozwiązań.

Od innych wersji pojazd odróżnia się kolorem copper orange i czarnymi elementami. Kolejnymi akcentami są przyciemnione światła tylne, lakierowana osłona podwozia, czarne, poszerzone nadkola, emblematy "Canyon" na drzwiach i tylnej pokrywie oraz czarne rury na progach, rura nad skrzynią ładunkową i tylny zderzak. Opcjonalnie dostępna jest zabudowa skrzyni ładunkowej - osłona lub czarna roleta. Na życzenie dostępny jest też pałąk na dachu z czterema reflektorami.

Indywidualny charakter Amaroka Canyon zauważalny jest we wnętrzu. Obudowę tablicy rozdzielczej wykonano z matowego chromu, częściowo skórzane siedzenia mają dwukolorową tapicerkę (siedziska i oparcia - kolor moonrock, zagłówki i boki - antracyt). Do lakieru nadwozia nawiązują ozdobne, pomarańczowo - czerwone szwy na siedzeniach, kierownicy, dźwigni zmiany biegów, pierścieniach wokół wlotów wentylacji oraz pasach bezpieczeństwa. O komfort akustyczny dba radio RCD 310 z czterema głośnikami. Na liście wyposażenia dodatkowego znajduje się system radiowo - nawigacyjny RNS 510 z sześcioma głośnikami.

Pod maską Amaroka Canyon pracować mogą 4-cylindrowe silniki TDI w dwóch stopniach mocy. Dwulitrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem Common Rail i dwustopniowo regulowanym turbodoładowaniem generuje 180 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Drugi wariant napędowy oferuje 140 KM, 340 Nm oraz turbosprężarkę ze zmienną geometrią turbiny. Dla modelu dostępne są dwa różne układy przeniesienia napędu - stały typu Torsen lub dołączany napęd na wszystkie koła 4MOTION. Drugi z nich jest bardziej komfortowy i pozwala poczuć zalety napędu na 4 koła także na utwardzonych drogach. Mechanizm różnicowy typu Torsen z kolei rozdziela siły napędowe w sposób zmienny między przednią a tylną oś. Wszystkie warianty napędu posiadają ponadto elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, która poprawia trakcję.

Skrzynia ładunkowa pickupa ma długość 1 555 i szerokość 1 620 mm, co daje powierzchnię 2,52 m kw. Szerokość między nadkolami wynosi 1 222 mm, co pozwala na ułożenie europalet w poprzek, zaś cztery zaczepy w narożnikach umożliwiają prawidłowe unieruchomienie przewożonego ładunku. Maksymalna ładowność to 889 kg, kolejne 3,2 tony mogą być holowane na haku.

Za bezpieczeństwo podróżowania dbają poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową, zagłówki z regulacją wysokości, trójpunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach siedzących, teleskopowa kolumna kierownicy pochłaniająca energię, elektroniczny program kontroli stabilności jazdy i przyczepy, ASR, ABS oraz asystent zjazdu ze wzniesień.

Amarok Canyon kosztuje 125 201 zł netto. Do końca 2013 r. oferowane są promocyjne wersje 4PROFIT - dzięki nim można stać się posiadaczem modelu za 118 701 zł netto.

Źródło: Volkswagen

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne