Volvo V90 - ekskluzywne kombi z górnej półki
Szwedzi już oficjalnie przedstawili swoją flagowa limuzynę, czyli S90, teraz czas na wersję "towarową" tego modelu. Światowy debiut V90 ma nastąpić podczas najbliższej wystawy motoryzacyjnej w Genewie, ale już możemy auto obejrzeć na pierwszych, dostępnych fotografiach.
Skandynawska klasyka
Szwedzi już oficjalnie przedstawili swoją flagowa limuzynę, czyli S90, teraz czas na wersję "towarową" tego modelu.
Światowy debiut V90 ma nastąpić podczas najbliższej wystawy motoryzacyjnej w Genewie, ale już możemy auto obejrzeć na pierwszych fotografiach.
Skandynawska klasyka
V90 bazuje oczywiście na sedanie, co oznacza, że będzie jednym z największych i najpotężniejszych aut w tej klasie.
Ma także być najbezpieczniejszym samochodem na rynku, co raczej inżynierom Volvo nie sprawi trudności, patrząc na wyniki testów zderzeniowych, jakie uzyskał najnowszy SUV marki - XC90
Skandynawska klasyka
Pod maską znajdą się te same jednostki napędowe, które już zapowiedziano przy okazji prezentacji modelu S90.
Bazowym silnikiem ma być 2-litrowy, 240-konny, benzynowy z turbodoładowaniem i napędem przedniej osi. Po drugiej stronie skali ulokowana jest 410-konna hybryda, która przekazuje moc na obie osie.
Skandynawska klasyka
Nieznane są oczywiście jeszcze wymiary i pojemności nowego V90.
Również kwestia cen "dziewięćdziesiątki" jest jeszcze owiana tajemnicą, ale z pewnością samochód w każdej z odmian będzie droższy od schodzącego ze sceny modelu S80.
Skandynawska klasyka
Kabina kombi będzie identyczna z tą z S90.
Standardowym wyposażeniem mają być m.in. adaptacyjny i aktywny tempomat, systemy awaryjnego hamowania przed przeszkodami oraz wykrywania pieszych i zwierząt na drodze.