Volvo V70 przeszło do historii. Szwedzi zakończyli produkcję tego modelu.

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Klasyczne kombi szwedzkiego producenta nie będzie już sprzedawane. Po 20 latach produkcji z taśm fabryki Torslanda w Goeteborgu zjechał ostatni egzemplarz V70. Model zwolnił miejsce dla tegorocznej nowości - Volvo V90.

Skandynawski bestseller, liderujący rankingom sprzedaży w Szwecji, w ciągu dwóch dekad trafił do ponad 1,25 mln klientów. Następca równie popularnego Volvo 850 wytwarzany był w trzech generacjach: 1996-2000 (P80), 2000-2007 (P2) i 2007-2016 (P3). Dostępna była także wersja usportowiona "R", oraz crossover z napędem obu osi i podniesionym zawieszeniem - XC70. Ostatnie cross-country tej serii zostanie wyprodukowane w drugim tygodniu maja, ostatecznie kończąc wytwarzanie modelu V70.

Pierwsza generacja "V-siedemdziesiątki" była technicznym rozwinięciem serii 850, dziedzicząc po niej platformę konstrukcyjną. Według Volvo w aucie dokonano 1800 modyfikacji i ulepszeń w stosunku do poprzednika. W ciągu 4 lat produkcji sprzedano ponad 370 tys. aut w wersji V i XC. Za wygląd auta odpowiedzialny jest brytyjski projektant Peter Horbury, który zrewolucjonizował styl szwedzkiej marki.

Druga odsłona modelu wprowadzona na rynek w 2000 roku bazowała już na nowej platformie P2, opracowanej samodzielnie przez firmę, na której konstruowano model S80 i V70 oraz pierwszą generację SUV-a XC90. Volvo nadal korzysta z niej, produkując przeznaczone wyłącznie na chiński rynek XC90 Classic. Finałowa odsłona modelu powstała już na bazie fordowskiej płyty EUCD (oznaczonej w Volvo jako P3), wykorzystywanej naturalnie przez Forda, ówczesnego właściciela szwedzkiej firmy, a także Land Rovera. W oparciu o nią z Torslanda wyjeżdżały modele S80, V i XC70, S60 oraz V60.

Ostatni wyprodukowany egzemplarz V70 trafił do muzeum marki w Arendal, a seryjna produkcja następcy - modelu V90, ruszy w Goeteborgu w czerwcu.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025