Volvo V70 przeszło do historii. Szwedzi zakończyli produkcję tego modelu.
Skandynawski bestseller, liderujący rankingom sprzedaży w Szwecji, w ciągu dwóch dekad trafił do ponad 1,25 mln klientów. Następca równie popularnego Volvo 850 wytwarzany był w trzech generacjach: 1996-2000 (P80), 2000-2007 (P2) i 2007-2016 (P3). Dostępna była także wersja usportowiona "R", oraz crossover z napędem obu osi i podniesionym zawieszeniem - XC70. Ostatnie cross-country tej serii zostanie wyprodukowane w drugim tygodniu maja, ostatecznie kończąc wytwarzanie modelu V70.
Pierwsza generacja "V-siedemdziesiątki" była technicznym rozwinięciem serii 850, dziedzicząc po niej platformę konstrukcyjną. Według Volvo w aucie dokonano 1800 modyfikacji i ulepszeń w stosunku do poprzednika. W ciągu 4 lat produkcji sprzedano ponad 370 tys. aut w wersji V i XC. Za wygląd auta odpowiedzialny jest brytyjski projektant Peter Horbury, który zrewolucjonizował styl szwedzkiej marki.
Druga odsłona modelu wprowadzona na rynek w 2000 roku bazowała już na nowej platformie P2, opracowanej samodzielnie przez firmę, na której konstruowano model S80 i V70 oraz pierwszą generację SUV-a XC90. Volvo nadal korzysta z niej, produkując przeznaczone wyłącznie na chiński rynek XC90 Classic. Finałowa odsłona modelu powstała już na bazie fordowskiej płyty EUCD (oznaczonej w Volvo jako P3), wykorzystywanej naturalnie przez Forda, ówczesnego właściciela szwedzkiej firmy, a także Land Rovera. W oparciu o nią z Torslanda wyjeżdżały modele S80, V i XC70, S60 oraz V60.
Ostatni wyprodukowany egzemplarz V70 trafił do muzeum marki w Arendal, a seryjna produkcja następcy - modelu V90, ruszy w Goeteborgu w czerwcu.
* Jak używać klimatyzacji, żeby uniknąć wydatków i chorób? * Borys Czyżewski