Volvo Ocean Race

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych

Obraz
Źródło zdjęć: © Michał Grygier, moto.wp.pl

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

10 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

11 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

12 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

13 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

14 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

15 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

16 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

17 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

18 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

19 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

20 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

21 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

22 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

23 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

24 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

25 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

26 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

27 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

28 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

29 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

30 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

31 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

32 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

33 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

34 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro