Volvo Ocean Race

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych

Obraz
Źródło zdjęć: © Michał Grygier, moto.wp.pl

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

/ 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

10 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

11 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

12 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

13 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

14 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

15 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

16 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

17 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

18 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

19 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

20 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

21 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

22 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

23 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

24 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

25 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

26 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

27 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

28 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

29 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

30 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

31 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

32 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

33 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

34 / 34Sport dla twardzieli

Obraz
© Michał Grygier, moto.wp.pl

Historia Volvo Ocean Race rozpoczęła się w 1973 roku. Wówczas ruszyły regaty pod nazwą Whitbread Round The World Race. Organizatorem zostało stowarzyszenie Royal Naval Sailing Association (RNSA,) z głównym sponsorem, producentem marki piwa Whitbread. Odbywała się co trzy lata, a na starcie stawało wiele załóg, w pierwszej aż dwadzieścia, w tym... dwie polskie! Nazywały się Otago oraz Copernicus. Przypłynęły odpowiednio na 13 oraz 11 miejscu.

Czym są te zawody? To załogowe, etapowe regaty żeglarskie dookoła Ziemi. Jedne z najtrudniejszych na świecie. Chyba bardziej wymagające są jedynie regaty samotnicze. Pierwsze zawody odbywały się na jachtach klasy I RORC, przez wiele lat klasy zmieniano, dzisiaj żeglarze walczą na łodziach "Volvo One Design". Łódź mierzy 66 stóp (20,67 m) długości, 30,3 metra wysokości, a jej masa to 12 ton.

Do pokonania jest około 40 000 mil morskich! Oczywiście, są momenty gdzie będzie spokój, wręcz nudno, bez wiatru, wtedy trzeba czekać, ale gdy zawieje, gdy pojawią się kilkumetrowe fale, Zbigniew Gutkowski wspominał nawet o falach ponad 30 metrowych (!), gdy spadnie temperatura w okolice zera, czy poniżej, i w takich okolicznościach trzeba być na pokładzie, trzeba walczyć z innymi zawodnikami, trzeba zmagać się godzinami, wtedy trzeba pokazać siłę, tą fizyczną, i tą psychiczną.

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne