Volvo goni najlepszych

Obraz
Źródło zdjęć: © Jakub Wielicki

Pomimo zapowiedzi poszukiwania własnej drogi, Volvo ogłosiło, że dojdzie do prezentacji auta, które wkroczy w dość popularny ostatnio segment kompaktowych SUV-ów. Auto będzie konkurować ze sprzedawanym już BMW X1 oraz z planowanymi do wprowadzenia Audi Q3 oraz Mercedesem BLK.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Kompaktowy SUV ze Szwecji, który ma pojawić się w salonach pod koniec 2013 roku, podobnie jak inne "uterenowione" modele marki, będzie nosić oznaczenie XC30. Konstrukcyjnie samochód ma powstać na obecnie używanej platformie modelu C30. Ta zaś pochodzi z Forda Focusa drugiej generacji. Co ciekawe, tą samą konstrukcję możemy znaleźć w najnowszym kompaktowym modelu Mazdy. Zgodnie z obecnymi wymogami auto będzie oczywiście dysponować podwyższonym zawieszeniem oraz napędem na wszystkie koła.

Dla kogo ma być ten samochód? Podobnie jak C30, nowe Volvo ma trafić w gusta raczej majętnych młodych Europejczyków. Pomóc w tym ma z pewnością stylistyka, która będzie czerpać garściami z najlepiej sprzedającego się obecnie modelu, czyli średniego SUV'a XC60. Jak możemy przeczytać w internetowym wydaniu brytyjskiego magazynu AutoCar, samochód będzie dużo bardziej dynamiczny od swojego większego brata. Do tego auto będzie w znacznej mierze opierać się o techniczne rozwiązania C30. Długość samochodu nie przekroczy 4 350 mm, dzięki czemu auto będzie krótsze od XC60 o 280 mm.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Ciekawi fakt, że kompaktowy SUV powstał kosztem nowego modelu S40. Chodzi o to, że firma nie dysponuje wystarczającą ilością inżynierów.
- Wolę mieć dwa lub trzy dopracowane modele, niż próbować rywalizować w każdym segmencie rynku - powiedział Stefan Jacoby, nowy szef Volvo.
Z pewnością z tej filozofii wzięło się przełożenie aż o półtora roku w stosunku do planowanego terminu premiery następcy S40. Pokazuje to również, jaki segment rynku będzie się wkrótce rozwijał najbardziej dynamicznie.

Jak informuje brytyjski magazyn, XC30 ma występować w dwóch odmianach - na rynek europejski i chiński. Azjaci, zgodnie z zamiłowaniem do przedłużanych wersji drogich aut, mają dostać dodatkowo wersję z wydłużonym rozstawem osi. Większe auto może również trafić na rynek północnoamerykański. Wprowadzenie kolejnego modelu, zwłaszcza w tak dynamicznie rozwijającym się segmencie rynku, pokazuje jasno, że Jacoby nie rzuca słów na wiatr. Chodzi bowiem o osiągnięcie pułapu 200 tys. sprzedanych modeli w 2020 r. Oznacza to ponad dwa razy więcej, niż planowane 380 tys. egzemplarzy w 2010 roku. Osiągnięcia tego wyniku Szwedzi jeszcze nie ogłosili.

WP: Lopez

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne