Volkswagen Tiguan Allspace (2017) - jeszcze większy i praktyczniejszy

Większy i lepiej wyposażony od standardowego Tiguana, ale mniejszy od Touarega. Volkswagen wprowadza do oferty powiększonego, kompaktowego SUV-a, który pomieści siedmioro pasażerów i ma ogromny bagażnik.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Marcin Łobodziński

Volkswagen Tiguan Allspace ma nadwozie dłuższe o 215 mm od standardowej odmiany tego modelu, a rozstaw osi został wydłużony o 109 mm, do 2790 mm. Sam tylny zwis jest powiększony o 106 mm, co daje większą przestrzeń bagażową.

W konfiguracji pięcioosobowej, bagażnik ma pojemność aż 760 litrów, ale przy maksymalnie przesuniętej do przodu kanapie. To wynik lepszy o 145 litrów od Tiguana. Allspace stał się niemal tak samo praktyczny jak Škoda Kodiaq, która oferuje przestrzeń bagażową na poziomie 650-835 litrów, w zależności od ustawienia kanapy.

Obraz
© Materiały prasowe | Volkswagen

Największą zaletą auta wcale nie jest jednak przestrzeń bagażowa, lecz ogólnie większa możliwość aranżacji wnętrza, praktyczność oraz kabina mieszcząca do siedmiu osób. Jedną z cech tej odmiany są dłuższe drzwi, przez które łatwiej wsiadać. W trzecim rzędzie, oczywiście będą mogły podróżować najwyżej dzieci, ale mówiąc kolokwialnie - to lepsze niż nic.

Kanapę drugiego rzędu można przesuwać w zakresie 180 mm. Ponadto, większy rozstaw osi sprawił, że ilość miejsca z tyłu na wysokości kolan pasażerów wzrosła o 54 mm. Dzięki temu osoby tam siedzące mają więcej swobody, a dłuższe podróże będą przyjemniejsze.

Obraz
© Materiały prasowe | Volkswagen

Warto dodać, że w Allspace trzeci rząd siedzeń będzie opcją, zatem osoby, które nie mają zamiaru robić z niego autobusu, dostaną po prostu wielki bagażnik. W każdej chwili będą mogły przewieźć bardzo duże przedmioty, ponieważ po złożeniu kanapy otrzymają aż 1920 litrów przestrzeni. *W odmianie siedmioosobowej, bagażnik ma i tak dużą pojemność 700 litrów *do linii okien, a dodatkowe fotele można złożyć i schować w podłodze w sposób podobny do tego, jaki znamy z minivanów Volkswagena. Przy komplecie pasażerów, pozostaje jeszcze 230 litrów bagażnika.

Volkswagen zdecydował się na wyższe pozycjonowanie modelu Allspace niż klasycznego Tiguana. Dlatego też wyposażenie standardowe jest nieco bogatsze. Ma podkreślać umieszczenie tego auta bliżej luksusowego Touarega.

Obraz
© Materiały prasowe | Volkswagen

Już w podstawowej wersji na pokładzie ponadto, co dostanie klient Tiguana, w Allspace jest system multimedialny Composition Colour z ośmioma głośnikami, portem USB i połączeniem smartfona przez Bluetooth. Są także wielofunkcyjna kierownica, relingi dachowe, pakiet schowków w podsufitce oraz dwupoziomowa podłoga bagażnika.

W specyfikacji Comfortline, klapa bagażnika unosi się elektrycznie. Klient może po raz pierwszy zamówić w tym segmencie nowy system multimedialny Discover Pro, obsługiwany m. in. przy pomocy gestów. W najbogatszej wersji Trendline, w standardzie jest trzystrefowa klimatyzacja, bezkluczykowy dostęp i reflektory diodowe.

Obraz
© Materiały prasowe | Volkswagen

Jak przystało na nowoczesne auto rodzinne, Tiguan Allspace może mieć na pokładzie wszystkie systemy wspierające kierowcę podczas jazdy, jakie obecnie są dostępne w gamie Volkswagena. Są to:

  • automatyczna regulacja odstępu od poprzedzającego auta
  • obraz otoczenia pochodzący z kilku kamer
  • system automatycznie zatrzymujący auto, gdy kierowca straci nad nim kontrolę
  • Front Assist z funkcją hamowania City i systemem rozpoznawania pieszych
  • Lane Assist utrzymujący auto na właściwym pasie ruchu
  • automatyczne światła drogowe
  • czujnik monitorujący zmęczenie kierowcy
  • asystent parkowania
  • asystent zmiany pasa ruchu
  • asystent jazdy w korku
  • automatyczne manewrowanie samochodem z przyczepą
  • system rozpoznawania znaków drogowych

Tiguan Allspace będzie oferowany w dwóch wersjach stylistycznych nadwozia: tradycyjny na drogi oraz offroad. W tej drugiej, samochód może być wyposażony w opcjonalny pakiet, który obejmuje osłonę elementów podwozia. Ma też inaczej ukształtowany przedni zderzak, który powoduje, że kąt natarcia jest większy o 7 stopni od wersji standardowej.

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne