Trwa ładowanie...

Volkswagen Phaeton V10 TDI – najsilniejszy diesel w klasie S

Volkswagen Phaeton V10 TDI – najsilniejszy diesel w klasie S
d988ulq
d988ulq

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/767/phaeton-01.jpg',600,457) ) |
| --- | Volkswagen AG zaprezentował najmocniejszą limuzynę na świecie napędzaną silnikiem wysokoprężnym: Phaetona V10 TDI, który osiąga moc 230 kW/313 KM. Moment obrotowy uzyskiwany przy obrotach 2 tys/min wynosi 750 Nm. ...wszystko to z pojemności 4 921 cm3.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/767/phaeton-silnik.jpg',598,461) ) |
| --- | Stosowanie silników diesla w najelegantszych i najdroższych limuzynach to właściwie nowość ostatnich kilku lat. Wcześniej producenci nie byli w stanie wyprodukować silnika wysokoprężnego, który byłby w stanie pracować równie cicho, dynamicznie i bez drgań, co silnik benzynowy. Niższe koszty paliwa nigdy nie były przecież decydujące przy wyborze silnika w przypadku samochodów tak drogich. Dopiero technologia common rail w przypadku większości producentów i pompowtryskiwacze w przypadku Volkswagena zmieniły możliwości silników „na ropę”

d988ulq

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/767/phaeton-02.jpg',600,396) ) |
| --- | V10 TDI zastosowano po raz pierwszy w innym modelu Volkswagena, Touaregu, którym koncern z Wolksburga debiutował w klasie samochodów rekreacyjnych. Przeczytaj nasz materiał o VW Touaregu. Jednak co innego uchodzi w przypadku auta SUV, a co innego w przypadku limuzyny za blisko 100 tys euro. Montowanie pięciolitrowego diesla w limuzynie klasy S zaświadcza o bardzo wysokiej kulturze pracy tej jednostki, której nie odzwierciedlają dane techniczne. Phaeton V10 TDI przyspiesza do setki w 6,9 sek, zaś jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Spala przy tym średnio 11.4 l na 100 km.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/767/phaeton-03.jpg',600,350) ) |
| --- | Wspomniana wysoka kultura pracy, to przede wszystkim równomierność pracy. Silnik Phaetona zawdzięcza ją między innymi wałowi wyrównoważającemu pracującemu w kierunku przeciwnym do kierunku wału korbowego. Dodatkowo zastosowano sześć przeciwciężarków przymocowanych do wału korbowego. Producent zapewnia, że silnik V10 wyposażony w dziesięć cylindrów pracuje tak równomiernie i bezdrganiowo, jak silniki o dwunastucylindrach. Nie chcąc kruszyć kopii o różnicę pomiędzy pracą silnika V10 i V12 zwracamy uwagę na najważniejszą chyba zaletę tej jednostki: olbrzymi moment obrotowy: 750 Nm przy 2 tys Obr/min. To właśnie on, a nie liczba koni mechanicznych decyduje o dynamice jazdy. I choć z pewnością znaleźć można limuzyny, które szybciej uzyskują prędkość 100 km/h, Phaeton V10 TDI zawstydzić je może, kiedy przyjdzie do przyspieszania przy prędkości 200 km/h.

d988ulq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d988ulq
Więcej tematów