WAŻNE
TERAZ

Nie było czego zbierać. Iga rozbita w Wuhan!

Volkswagen Phaeton V10 TDI – najsilniejszy diesel w klasie S 

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/767/phaeton-01.jpg',600,457) ) |
| --- | Volkswagen AG zaprezentował najmocniejszą limuzynę na świecie napędzaną silnikiem wysokoprężnym: Phaetona V10 TDI, który osiąga moc 230 kW/313 KM. Moment obrotowy uzyskiwany przy obrotach 2 tys/min wynosi 750 Nm. ...wszystko to z pojemności 4 921 cm3.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/767/phaeton-silnik.jpg',598,461) ) |
| --- | Stosowanie silników diesla w najelegantszych i najdroższych limuzynach to właściwie nowość ostatnich kilku lat. Wcześniej producenci nie byli w stanie wyprodukować silnika wysokoprężnego, który byłby w stanie pracować równie cicho, dynamicznie i bez drgań, co silnik benzynowy. Niższe koszty paliwa nigdy nie były przecież decydujące przy wyborze silnika w przypadku samochodów tak drogich. Dopiero technologia common rail w przypadku większości producentów i pompowtryskiwacze w przypadku Volkswagena zmieniły możliwości silników „na ropę”

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/767/phaeton-02.jpg',600,396) ) |
| --- | V10 TDI zastosowano po raz pierwszy w innym modelu Volkswagena, Touaregu, którym koncern z Wolksburga debiutował w klasie samochodów rekreacyjnych. Przeczytaj nasz materiał o VW Touaregu. Jednak co innego uchodzi w przypadku auta SUV, a co innego w przypadku limuzyny za blisko 100 tys euro. Montowanie pięciolitrowego diesla w limuzynie klasy S zaświadcza o bardzo wysokiej kulturze pracy tej jednostki, której nie odzwierciedlają dane techniczne. Phaeton V10 TDI przyspiesza do setki w 6,9 sek, zaś jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Spala przy tym średnio 11.4 l na 100 km.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/767/phaeton-03.jpg',600,350) ) |
| --- | Wspomniana wysoka kultura pracy, to przede wszystkim równomierność pracy. Silnik Phaetona zawdzięcza ją między innymi wałowi wyrównoważającemu pracującemu w kierunku przeciwnym do kierunku wału korbowego. Dodatkowo zastosowano sześć przeciwciężarków przymocowanych do wału korbowego. Producent zapewnia, że silnik V10 wyposażony w dziesięć cylindrów pracuje tak równomiernie i bezdrganiowo, jak silniki o dwunastucylindrach. Nie chcąc kruszyć kopii o różnicę pomiędzy pracą silnika V10 i V12 zwracamy uwagę na najważniejszą chyba zaletę tej jednostki: olbrzymi moment obrotowy: 750 Nm przy 2 tys Obr/min. To właśnie on, a nie liczba koni mechanicznych decyduje o dynamice jazdy. I choć z pewnością znaleźć można limuzyny, które szybciej uzyskują prędkość 100 km/h, Phaeton V10 TDI zawstydzić je może, kiedy przyjdzie do przyspieszania przy prędkości 200 km/h.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025