Volkswagen Phaeton V10 TDI – najsilniejszy diesel w klasie S 

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/767/phaeton-01.jpg',600,457) ) |
| --- | Volkswagen AG zaprezentował najmocniejszą limuzynę na świecie napędzaną silnikiem wysokoprężnym: Phaetona V10 TDI, który osiąga moc 230 kW/313 KM. Moment obrotowy uzyskiwany przy obrotach 2 tys/min wynosi 750 Nm. ...wszystko to z pojemności 4 921 cm3.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/767/phaeton-silnik.jpg',598,461) ) |
| --- | Stosowanie silników diesla w najelegantszych i najdroższych limuzynach to właściwie nowość ostatnich kilku lat. Wcześniej producenci nie byli w stanie wyprodukować silnika wysokoprężnego, który byłby w stanie pracować równie cicho, dynamicznie i bez drgań, co silnik benzynowy. Niższe koszty paliwa nigdy nie były przecież decydujące przy wyborze silnika w przypadku samochodów tak drogich. Dopiero technologia common rail w przypadku większości producentów i pompowtryskiwacze w przypadku Volkswagena zmieniły możliwości silników „na ropę”

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/767/phaeton-02.jpg',600,396) ) |
| --- | V10 TDI zastosowano po raz pierwszy w innym modelu Volkswagena, Touaregu, którym koncern z Wolksburga debiutował w klasie samochodów rekreacyjnych. Przeczytaj nasz materiał o VW Touaregu. Jednak co innego uchodzi w przypadku auta SUV, a co innego w przypadku limuzyny za blisko 100 tys euro. Montowanie pięciolitrowego diesla w limuzynie klasy S zaświadcza o bardzo wysokiej kulturze pracy tej jednostki, której nie odzwierciedlają dane techniczne. Phaeton V10 TDI przyspiesza do setki w 6,9 sek, zaś jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Spala przy tym średnio 11.4 l na 100 km.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/767/phaeton-03.jpg',600,350) ) |
| --- | Wspomniana wysoka kultura pracy, to przede wszystkim równomierność pracy. Silnik Phaetona zawdzięcza ją między innymi wałowi wyrównoważającemu pracującemu w kierunku przeciwnym do kierunku wału korbowego. Dodatkowo zastosowano sześć przeciwciężarków przymocowanych do wału korbowego. Producent zapewnia, że silnik V10 wyposażony w dziesięć cylindrów pracuje tak równomiernie i bezdrganiowo, jak silniki o dwunastucylindrach. Nie chcąc kruszyć kopii o różnicę pomiędzy pracą silnika V10 i V12 zwracamy uwagę na najważniejszą chyba zaletę tej jednostki: olbrzymi moment obrotowy: 750 Nm przy 2 tys Obr/min. To właśnie on, a nie liczba koni mechanicznych decyduje o dynamice jazdy. I choć z pewnością znaleźć można limuzyny, które szybciej uzyskują prędkość 100 km/h, Phaeton V10 TDI zawstydzić je może, kiedy przyjdzie do przyspieszania przy prędkości 200 km/h.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀