Niemieccy klienci mają już możliwość złożyć zamówienie na model Volkswagen Passat CC. Ceny zaczynają się od 30 300 EUR. Dostawy pierwszych egzemplarzy wyznaczono na połowę roku.Cechy szczególne Passata CC to sylwetka coupe i czworo drzwi, a także doskonały komfort i dynamika w czystej postaci. Do tego należy dodać sportowe wnętrze i przestronność nie pozostawiającą nic do życzenia. Z połączenia tych przeciwieństw powstał samochód, którego koncepcja i stylistyka trzymają się z dala od głównych światowych trendów. Passat CC łączy w sobie dynamikę sportowego samochodu i komfort limuzyny.
Passat CC jest wyposażony w nowoczesne rozwiązania techniczne, zarówno te wspierające kierowcę, jak i poprawiające dynamikę jazdy. Należą do nich między innymi system ostrzegający przed przypadkowym opuszczeniem pasa ruchu Lane Assist oraz nowa adaptacyjna regulacja zawieszenia. Niemniej innowacyjny jest system pomagający przy parkowaniu Park Assist automatyczna regulacja odległości ACC z układem skracającym drogę hamowania Front Assist.
Volkswagen będzie oferował Passata CC wyłącznie z najnowocześniejszymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem. Silniki benzynowe (TSI i FSI) mają moc 118 kW / 160 KM, 147 kW / 200 KM i 220 kW / 300 KM. Wszystkie spełniają normę EU-4. Oferowane w Europie silniki TDI spełniają wchodzącą w życie w 2009 roku normę EU-5. Jednostki napędowe z Common-Rail (TDI) rozwijają 103 kW/ 140 KM i 125 kW / 170 KM.
Czterodrzwiowe coupe ma długość 4.796 mm, czyli o 31 mm więcej, niż klasyczny Passat. Z szerokością 1856 mm (+36 mm) Passat CC plasuje się już w górnym segmencie klasy średniej. Analogicznie do szerokości zmienił się także rozstaw kół. Z przodu wynosi on 1553 mm (+11 mm), z tyłu 1557 mm (-16 mm). Jeśli chodzi o wysokość nowego Volkswagena, jest ona charakterystyczna dla samochodów sportowych - tylko 1420 mm (-50 mm).
Źródło: Samar, Volkswagen