Trwa ładowanie...
d3sbeyr

Volkswagen Passat Alltrack: alternatywa dla SUV-a

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Volkswagen Passat Alltrack: alternatywa dla SUV-a
(Piotr Mokwiński, moto.wp.pl)
d3sbeyr

Dla wielu to alternatywa dla kombi i SUV-a. Niestety droższa alternatywa. Druga generacja uterenowionego Passata dobrze radzi sobie w mieście, na autostradzie, a także na nieutwardzonych szlakach. Ze 190-konnym dieslem jest dynamiczna, a do tego oszczędna. Czy to auto idealne?

Alltrack to nic innego, jak rodzinny Variant ubrany w plastikowe osłony, z podniesionym zawieszeniem, zwiększonym prześwitem i napędem na cztery koła. To odpowiedź na Volvo XC70 i Subaru Outbacka. I biorąc pod uwagę właśnie taką konkurencję w bardziej atrakcyjna cenie.

Gabaryty Alltracka są niemal identyczne, jak w przypadku klasycznego kombi. Nadwozie ma 478 centymetrów długości, 183 szerokości i 151 wysokości. Konstruktorzy zaopatrzyli karoserię w osłony z tworzywa pod zderzakami, nakładki na progi i dwie niezależne końcówki układu wydechowego. Samochód uzupełnia zwiększony w stosunku do normalnego Passata prześwit - do 27,5 mm oraz zarezerwowany dla tej wersji pomarańczowy lakier i srebrne relingi.

d3sbeyr

Wygodny i funkcjonalny

Wnętrze przekonuje funkcjonalnością. W dwóch rzędach miejsca jest wystarczająco. Przednie fotele obite skórą dobrze wyprofilowano i wyposażono je w elektryczną regulację oparcia. Jeśli komuś mało, wystarczy z katalogu opcji dobrać siedziska z wentylacją i opcjonalnym masażem. Rozstaw osi wynoszący 279 cm sprawia, że także z tyłu podróżować można wygodnie. Asymetryczną kanapę zaopatrzono w masywny podłokietnik z uchwytami na napoje, a za nią zlokalizowano kufer o pojemności 639 litrów. Wystarczy przyciskiem złożyć oparcie, aby uzyskać dostęp do 1769 litrów.

Przedział pasażerski zmontowano z bardzo przyzwoitych materiałów. Większość tworzyw jest miękka, a całość solidnie spasowana. W tej kategorii Passat mocno odbiega konkurencji. Także pod względem opcji dodatkowych VW dominuje nad rywalami. Długość listy dodatków jest imponująca. Warto dopłacić do 8-calowego wyświetlacza Discovery Pro z wbudowanym dyskiem twardym, nawigacją z mapami całej Europy i systemem kamer, gwarantujących przegląd pola wokół samochodu. Można zmieniać ich perspektywę, więc w razie jazdy po bezdrożach i ograniczonej widoczności, na ekranie zobaczymy, co dzieje się przed, za lub z boku auta. Elektronika zawędrowała też przed oczy kierowcy. Ciekłokrystaliczny ekran zastąpił analogowe wskaźniki, a na szybie head-up display przekazuje informacje na temat aktualnych ograniczeń prędkości i wskazań nawigacji. Do tego dochodzi automatyczna klimatyzacja regulowana w trzech strefach, panoramiczne okno dachowe i asystent parkowania z przyczepą – to nowość w tym segmencie. Po jego uruchomieniu, na
zegarach kierowca dostanie precyzyjne informacje, jak kręcić kierownicą, by z przyczepą wjechać w wybrane miejsce.

(fot. Piotr Mokwiński, moto.wp.pl)

Złoty środek

190-konne TDI to pomost między bazową wersją o mocy 150 KM i topowym wariantem generującym 240 koni mechanicznych. W połączeniu z dwusprzęgłowym automatem gwarantuje przyspieszenie do setki w 8 sekund i prędkość maksymalną 220 km/h. Zużywa przy tym rozsądne 8 litrów oleju napędowego w mieście i niecałe 6 w trasie. Ma też spory moment obrotowy, wynoszący 400 Nm i dostępny w zakresie 1900-3300 obr./min. Dzięki temu nie brakuje elastyczności nawet z pełnym obciążeniem na pokładzie i przyczepą.

d3sbeyr

Alltrack osadzony na 19-calowych obręczach dobrze czuje się nie tylko na asfalcie, lecz również na nieutwardzonych drogach. Napęd na cztery koła (Haldex piątej generacji) i spory prześwit, pozwalają wjechać tam, gdzie docierają również sporych rozmiarów crossovery. Piaszczyste podłoże, koleiny wypełnione błotem, czy zaśnieżone ścieżki nie stanowią dla VW większego problemu. Gorzej z kamienistymi drogami, gdzie felgi i opony w rozmiarze 245/40 R19 wyraźnie cierpią. Łatwo je uszkodzić, więc jeśli często eksplorujecie bezdroża, lepiej zdecydujcie się na mniejszy rozmiar obręczy i tym samym wyższy profil gumy.

Co z tym wspomaganiem?

Na aslfacie docenimy wysoki komfort jazdy i dobre wyciszenie kabiny. Przy wysokich prędkościach autostradowych do uszu pasażerów dociera jedynie cichy szmer powietrza opływającego karoserię. Zawieszenie na nierównościach spisuje się bardzo przyzwoicie. Alltrack nieźle sobie radzi z poprzecznymi przeszkodami, a na podziurawionej drodze zachowuje się stabilnie. Nieco mniej pochlebne opinie zbiera układ kierowniczy, którego siła wspomagania jest nieco za duża. Niemniej, mimo zwiększonego prześwitu, niemieckie kombi nie ma problemów z dynamicznym pokonywaniem zakrętów.

(fot. Piotr Mokwiński, moto.wp.pl)

Podsumowanie

Uterenowione kombi stanowi ciekawą alternatywę dla średniej klasy SUV-ów. Dzięki niżej położonemu środkowi ciężkości pewniej zachowuje się na drodze, zużywa mniej paliwa i oferuje mnóstwo przestrzeni w kabinie. Do tego dobrze radzi sobie w niewymagającym terenie i kosztuje mniej, niż Hyundai Santa Fe, czy Kia Sorento.

d3sbeyr

Ceny i konkurencja

Alltrack jest najdroższym wariantem Passata. Wysoką cenę tłumaczy bogate wyposażenie standardowe, seryjny napęd na cztery koła i mocne silniki. Za 190-konnego diesla z DSG musimy zapłacić 164 890 złotych. Wystarczy jednak domówić kilka gadżetów i jego cena wzrośnie do 190-200 tysięcy. Konkurencja jednak nie jest tańsza. Nieco większe Volvo XC70 z silnikiem o 10 km słabszym kosztuje 169 tys. zł. Opel Insignia Country Tourer z 4x4 z 170-konnym dieslem kosztuje 156 tysięcy, ale ma uboższe wyposażenie. Subaru Outback z kolei jest nieco mniejsze i tańsze, ale ma też słabszy silnik. Za 150 konnego diesla trzeba zapłacić 147 tys. zł, za 175 konną benzynę – przynajmniej 156 tys. zł.

Piotr Mokwiński

"VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "R4, turbodiesel"
Pojemność silnika cm3 "1 968"
Moc KM / przy obr./min "190 / 3 600"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "400 / 1 900 – 3 300"
Skrzynia biegów "automatyczna, 6-stopniowa"
Prędkość maksymalna km/h "220"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "8"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "6,1 / 5,2 / 4,7"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "7,9 / 5,8 / 6,4"
Pojemność bagażnika min./max. / l "639 / 1 769"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4 777 / 1 832 / 1 506"
Cena wersji podstawowej w zł "164 890"
Cena testowanego modelu w zł "192 700"
Plusy null
Minusy null
d3sbeyr

Podziel się opinią

Share

d3sbeyr

d3sbeyr