Trwa ładowanie...
14-06-2016 13:16

Volkswagen jednak nie zrobi 10-biegowej skrzyni DSG

Volkswagen jednak nie zrobi 10-biegowej skrzyni DSGŹródło: mat. prasowy
d3plez4
d3plez4

Czasy, gdy standardem były skrzynie automatyczne o 4 lub 5 biegach już dawno minęły. Dzisiaj producenci starają stawiają na coraz bardziej złożone konstrukcje o większej liczbie przełożeń. Jedną z firm, która podąża za tym trendem jest Volkswagen, jednak niemiecki koncern trafił na duży problem i po cichu wycofuje się z planu stworzenia 10-biegowej skrzyni DSG.

Dwusprzęgłowe skrzynie automatyczne nie posiadają wielu wad swoich klasycznych odpowiedników ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Pozwalają na poprawę osiągów i zmniejszenie zużycia paliwa. Nic dziwnego, że dzięki temu automaty stały się jeszcze bardziej popularne – również w Europie. Coraz ostrzejsze wymagania związane z ekologią i rosnące oczekiwania klientów spowodowały, że najnowsze przekładnie posiadają coraz większą liczbę biegów. Skrzynie 7- lub 8-biegowe to już dzisiaj nic dziwnego. Są to na przykład produkty Toyoty, Volkswagena albo niemieckiej firmy ZF (montowane m.in. w BMW i Jaguarach)
.

Niestety te nowe konstrukcje są bardziej awaryjne i stwarzają dużo problemów. Wystarczy przypomnieć, że Jeep Cherokee (jeden z pierwszych modeli z 9-biegową przekładnią) miał opóźniony debiut właśnie z powodu nowej skrzyni. Teraz na problemy natrafił Volkswagen. Już dwa lata temu niemiecki koncern chwalił się, że pracuje nad układami z większą liczbą przełożeń. Teraz australijski serwis „Motoring”, powołując się na pracownika producenta, napisał, że Volkswagen zaprzestał prac nad 10-biegową skrzynią DSG.

Czy to oznacza, że doszliśmy do górnej granicy? Większa liczba przełożeń pozwoliłaby jeszcze zmniejszyć zużycie paliwa i poprawić osiągi, ale konstrukcyjne zaawansowanie takiego rozwiązania może być barierą nie do pokonania. Również BMW wykluczyło pracę nad 9- i 10-biegowymi skrzyniami. GM i Ford od ponad dwóch lat razem pracują nad takim rozwiązaniem, ale jeszcze bez efektu. Również obietnice Hyundaia o 10 przełożeniach nie zostały zrealizowane. Mercedes, podobnie jak ZF, zatrzymał się na 9-biegowych skrzyniach.

sj, moto.wp.pl

d3plez4
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3plez4
Więcej tematów