Volkswagen jednak nie zrobi 10-biegowej skrzyni DSG

Obraz
Źródło zdjęć: © mat. prasowy

Czasy, gdy standardem były skrzynie automatyczne o 4 lub 5 biegach już dawno minęły. Dzisiaj producenci starają stawiają na coraz bardziej złożone konstrukcje o większej liczbie przełożeń. Jedną z firm, która podąża za tym trendem jest Volkswagen, jednak niemiecki koncern trafił na duży problem i po cichu wycofuje się z planu stworzenia 10-biegowej skrzyni DSG.

Dwusprzęgłowe skrzynie automatyczne nie posiadają wielu wad swoich klasycznych odpowiedników ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Pozwalają na poprawę osiągów i zmniejszenie zużycia paliwa. Nic dziwnego, że dzięki temu automaty stały się jeszcze bardziej popularne – również w Europie. Coraz ostrzejsze wymagania związane z ekologią i rosnące oczekiwania klientów spowodowały, że najnowsze przekładnie posiadają coraz większą liczbę biegów. Skrzynie 7- lub 8-biegowe to już dzisiaj nic dziwnego. Są to na przykład produkty Toyoty, Volkswagena albo niemieckiej firmy ZF (montowane m.in. w BMW i Jaguarach)
.

Niestety te nowe konstrukcje są bardziej awaryjne i stwarzają dużo problemów. Wystarczy przypomnieć, że Jeep Cherokee (jeden z pierwszych modeli z 9-biegową przekładnią) miał opóźniony debiut właśnie z powodu nowej skrzyni. Teraz na problemy natrafił Volkswagen. Już dwa lata temu niemiecki koncern chwalił się, że pracuje nad układami z większą liczbą przełożeń. Teraz australijski serwis „Motoring”, powołując się na pracownika producenta, napisał, że Volkswagen zaprzestał prac nad 10-biegową skrzynią DSG.

Czy to oznacza, że doszliśmy do górnej granicy? Większa liczba przełożeń pozwoliłaby jeszcze zmniejszyć zużycie paliwa i poprawić osiągi, ale konstrukcyjne zaawansowanie takiego rozwiązania może być barierą nie do pokonania. Również BMW wykluczyło pracę nad 9- i 10-biegowymi skrzyniami. GM i Ford od ponad dwóch lat razem pracują nad takim rozwiązaniem, ale jeszcze bez efektu. Również obietnice Hyundaia o 10 przełożeniach nie zostały zrealizowane. Mercedes, podobnie jak ZF, zatrzymał się na 9-biegowych skrzyniach.

sj, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3