Do końca 2012 r. ViaToll zarobił 1,3 mld zł., zaś jego wdrożenie kosztowało 1,1 mld zł. Oznacza to, że system pokrył koszty swojej budowy i zaczyna zarabiać na "czysto" - informuje Rynek Infrastruktury.
Od 12 stycznia e-myto obowiązuje na kolejnych 140 kilometrach dróg ekspresowych i autostrad. Dotyczy to m. in. dwóch odcinków A1 (od węzła Pyrzowice do węzła Sośnica - 43,7 km i od węzła Kotliska do węzła Stryków I - 39,1 km). Obecnie sieć dróg objętych systemem ViaToll przekracza długość 2 000 km. Kolejne rozszerzenie (o niespełna 200 km) czeka nas w marcu.
Obecnie zarejestrowanych w systemie jest ponad 650 000 pojazdów zaś liczba operacji które obsługuje system przekracza 74 mln miesięcznie. Codzienne na konto Krajowego Funduszu Drogowego wpływa ponad 3 mln zł.
Zgodnie z założeniami do 2018 r. e-myto obowiązywać będzie na ok. 7 000 km dróg w Polsce - zarówno krajowych, szybkiego ruchu, jak i autostrad.
Źródło: Rynek Infrastruktury
ll/moto.wp.pl