Trwa ładowanie...

Veni Vidi Vici - Edo Murcielago LP640 Versione Nardo

Veni Vidi Vici - Edo Murcielago LP640 Versione Nardo
d40afpy
d40afpy

Pobudka o czwartej rano. Za oknem leniwie wstawało słońce. Zamiast spać w wygodnym łóżku kierowcy przyszło wypić łyk espresso, pośpiesznie się ubrać i czym prędzej pognać na tor wyścigowy.

Trudy poranka wynagrodził już sam widok potwora oczekującego pod drzwiami. Monstrum w metalicznym kolorze groźnie powarkiwało dwunastoma cylindrami o pojemności 6,3 litra. Wślizgnięcie się w kubełkowy fotel i kopnięcie w pedał gazu obwieściło wszystkim, że 663 KM są gotowe do działania.

Potrzebna była jeszcze krótka chwila na sprawdzenie ciśnienia w najnowszym ogumieniu Continental V-max, by chwilę później można było w bezpieczny sposób przegonić Edo Competition Lamborghini Murcielago LP640 Versione Nardopo torze o długości 12,6 kilometra.

Obiekt w Nardo jest inny od reszty. Owal o odpowiednio nachylonej nawierzchni umożliwia rozpędzanie się do obłędnych prędkości. Właśnie w tym celu przywieziono tu podrasowaną wersję włoskiego byka.

d40afpy

Samochód mógł wykonać tylko trzy okrążenia toru. Tak naprawdę o wyniku miało przesądzić zaledwie jedno, ponieważ pierwsze służyło rozpędzaniu się, zaś trzecie – schłodzeniu mechanizmów i opon poddanych morderczej próbie.

O szóstej rano nad torem świeciło już słońce, a delikatne powiewy wiatru osuszyły nawierzchnię z resztek porannej wilgoci. Nim kierowca docisnął gaz do podłogi, przemierzył 12 kilometrów z prędkością nie przekraczającą 300 km/h. Podrasowane Lamborghini zaskakiwało wówczas stabilnością – to zasługa tylnego spojlera oraz opon wręcz przyklejających się do nawierzchni.

Przyszedł czas na pogonienie stada włoskich rumaków, które przeszły trening wzmacniający w niemieckiej stajni. Pełny ogień! Tłoki zassały powietrze poprzez sportowy filtr powietrza, przeprogramowany komputer podał wtryskiwaczom więcej paliwa, a spaliny opuszczają komory spalania poprzez zmodyfikowany układ wydechowy i sportowe katalizatory. W rezultacie silnik z rykiem piły łańcuchowej towarzyszącym ścinaniu wielkiej sekwoi wkręca się na coraz wyższe obroty. Przy 280 km/h plecy kierowcy są wciąż wciskane przez brutalną siłę w oparcie kubełkowego fotela.

Niewyobrażalnie dynamiczny sprint wskazówki prędkościomierza nie ustał nawet przy 340 km/h. Uwaga kierowcy skupiała się jednak na drodze, a na informację o wyniku przyszło poczekać do czasu zjazdu do boksu. Tam przy pomocy precyzyjnego pomiaru GPS-em ustalono, że Murcielago rozpędziło się do 345,7 km/h! Kierowca ma jeszcze jeden powód do dumy – uzyskał największą, oficjalnie zmierzoną prędkość, jaką udało się uzyskać samochodem marki Lamborghini.

Dla firmy Edo Competition to wciąż za mało. Tuner odgraża się, że wkrótce jego warsztat opuści Lambo z 700-konnym silnikiem, którego zadaniem będzie przekroczenie 360 km/h!

Łukasz Szewczyk

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj