Trwa ładowanie...

Ursus rośnie w siłę. Chce też produkować autobusy

Ursus rośnie w siłę. Chce też produkować autobusyŹródło: zdjęcie producenta
d3eci3p
d3eci3p

W PRL-u jego maszyny były obecne w większości polskich gospodarstw. Dziś stara się odbudować dawną renomę i kusi kolejnych klientów - także poza granicami Polski. Mowa o Ursusie - jedynym krajowym producencie ciągników.

- Rocznie przedsiębiorstwo produkuje 1200 ciągników i kilka tysięcy maszyn rolniczych. Produkcja i przychody wzrastają z każdym rokiem. W dużej mierze dzięki kontraktom w Afryce - tłumaczy prezes Ursusa, Karol Zarajczyk. Firma realizuje właśnie zamówienia w ramach dwóch kontraktów do Etiopii. Niedawno porozumiała się także z odbiorcą z Tanzanii.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Obecnie wartość umów zagranicznych przekracza 85 milionów dolarów i jest wyższa od całkowitej wartości przychodów firmy z ubiegłego roku. Zarząd Ursusa liczy również na wzrost sprzedaży krajowej - między innymi dzięki szybszym wypłatom dla rolników pieniędzy unijnych z nowej puli Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.

W pozyskiwaniu nowych kontrahentów w Afryce Ursusowi pomaga Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Jej prezes Sławomir Majman podkreśla, że rządowe wsparcie dla naszych firm jest niezbędne na nowych i rozwijających się rynkach. - Niezależnie od jakości towarów oraz intensywności działań, są kraje, gdzie biznes jest ściśle połączony z polityką. Takim regionem jest właśnie Czarny Ląd. Bez wsparcia rządowej instytucji, w tym wypadku PAIiIZ, Ursus stałby na gorszej pozycji negocjacyjnej - wyjaśnia Majman.

Ursus planuje również rozszerzenie swojego katalogu o produkcję autobusów i trolejbusów. W tym celu powstała spółka Ursus Bus S.A. 60 proc. jej akcji posiada wytwórca traktorów, natomiast pozostałe 40 proc. jest własnością AMZ Kutno. Firma niemal rok temu poinformowała, że będzie produkował autobusy elektryczne. Wiadomo już, że na jednym ładowaniu mają one przejechać około 200 km, a w ramach testów pojazdy mają trafić na ulice Lublina, gdzie będą kursowały na specjalnie wyznaczonej trasie, obsługującej okolice centrum miasta. Zamontowane akumulatory mają wystarczyć na cały dzień, ale Ursus przewiduje też możliwość doładowywania ich na przystankach z wykorzystaniem trolejbusowej sieci trakcyjnej.

d3eci3p

Pierwszy model otrzymał już homologację. Ma 12 metrów długości, może zabrać w sumie 70 pasażerów i są w nim 23 miejsca siedzące. Autobusy elektryczne nie będą jedynym produktem nowej spółki Ursusa. Firma zapowiada, że będzie również oferować pojazdy z konwencjonalnym napędem spalinowym, ale też trolejbusy.

ll/moto.wp.pl

d3eci3p
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3eci3p
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj