Unimog radzi sobie na islandzkich bezdrożach

Do floty islandzkiego dostawcy energii elektrycznej, firmy Landsnet, trafił terenowy Unimog U 4000. Auto będzie służyło energetykom w najbardziej opustoszałych rejonach wyspy.

Pojazd jest napędzany 4-cylindrowym turbodieslem OM 924 (218 KM). W pokonywaniu trudnego terenu pomagają dwie osie portalowe oraz zawieszenie ze sprężynami śrubowymi, zapewniające ekstremalne kąty natarcia i zejścia oraz 120-centymetrową głębokość brodzenia. Za wysoki komfort i bezpieczeństwo odpowiadają trzypunktowe mocowanie silnika, skrzyni biegów i kabiny oraz podwójne, trzypunktowe mocowanie nadwozia. Wersja z wydłużonym rozstawem osi (3850 mm) o dopuszczalnej masie całkowitej 8,5 t ma podwójną kabinę oraz kontener przydatny do przewozu narzędzi i części.

- Próbując znaleźć auto idealnie dopasowane do naszych potrzeb, przetestowaliśmy już liczne pojazdy terenowe, w tym na stalowych lub gumowych gąsienicach. Większość silników czy też koncepcji układu napędowego okazywała się jednak nie dość odporna, by bezawaryjnie wykonać swoją misję - często trwającą nawet do 16 godzin. W wielu przypadkach pojazdy nie były nawet w stanie dotrzeć w określone miejsce - powiedział Gudlaugur Sigurgeirsson z Landsnet.

Wspomina też, że koszty eksploatacji specjalnie przebudowywanych aut terenowych były stanowczo zbyt wysokie, a miejsca w kabinie wystarczyło jedynie dla dwóch pasażerów - tylne siedzenia musiało służyć do przewożenia sprzętu niezbędnego do wykonania prac konserwacyjnych. Tymczasem każdy zespół składa się co najmniej z trzech osób, które często muszą pracować z dala od cywilizacji przez 5 dni bez przerwy. - Unimog oferuje wystarczającą przestrzeń, by przewieźć całe wyposażenie i wszystkich członków danej ekipy - do 5 osób - w ekstremalnie twardych warunkach panujących na wzgórzach Islandii, pośród lodowców, rzek i skał wulkanicznych - dodał.

Źródło: Mercedes-Benz

ll, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka