Unimog radzi sobie na islandzkich bezdrożach

Do floty islandzkiego dostawcy energii elektrycznej, firmy Landsnet, trafił terenowy Unimog U 4000. Auto będzie służyło energetykom w najbardziej opustoszałych rejonach wyspy.

Pojazd jest napędzany 4-cylindrowym turbodieslem OM 924 (218 KM). W pokonywaniu trudnego terenu pomagają dwie osie portalowe oraz zawieszenie ze sprężynami śrubowymi, zapewniające ekstremalne kąty natarcia i zejścia oraz 120-centymetrową głębokość brodzenia. Za wysoki komfort i bezpieczeństwo odpowiadają trzypunktowe mocowanie silnika, skrzyni biegów i kabiny oraz podwójne, trzypunktowe mocowanie nadwozia. Wersja z wydłużonym rozstawem osi (3850 mm) o dopuszczalnej masie całkowitej 8,5 t ma podwójną kabinę oraz kontener przydatny do przewozu narzędzi i części.

- Próbując znaleźć auto idealnie dopasowane do naszych potrzeb, przetestowaliśmy już liczne pojazdy terenowe, w tym na stalowych lub gumowych gąsienicach. Większość silników czy też koncepcji układu napędowego okazywała się jednak nie dość odporna, by bezawaryjnie wykonać swoją misję - często trwającą nawet do 16 godzin. W wielu przypadkach pojazdy nie były nawet w stanie dotrzeć w określone miejsce - powiedział Gudlaugur Sigurgeirsson z Landsnet.

Wspomina też, że koszty eksploatacji specjalnie przebudowywanych aut terenowych były stanowczo zbyt wysokie, a miejsca w kabinie wystarczyło jedynie dla dwóch pasażerów - tylne siedzenia musiało służyć do przewożenia sprzętu niezbędnego do wykonania prac konserwacyjnych. Tymczasem każdy zespół składa się co najmniej z trzech osób, które często muszą pracować z dala od cywilizacji przez 5 dni bez przerwy. - Unimog oferuje wystarczającą przestrzeń, by przewieźć całe wyposażenie i wszystkich członków danej ekipy - do 5 osób - w ekstremalnie twardych warunkach panujących na wzgórzach Islandii, pośród lodowców, rzek i skał wulkanicznych - dodał.

Źródło: Mercedes-Benz

ll, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025