Ulubiony Lexus Europejczyków przeszedł lifting. Nowy NX miał premierę we Frankfurcie
Model NX miał swoją premierę w 2014 r. i od tego czasu został kluczowym modelem w europejskiej ofercie Lexusa. Odświeżona wersja auta zadebiutowała na właśnie trwającym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Jakie zmiany wprowadzono do ulubionego Lexusa Europejczyków?
Co trzeci sprzedawany w Europie Lexus to właśnie NX. Klienci zdecydowani na to auto mogą wybierać pomiędzy silnikiem benzynowym, a układem hybrydowym. Oprócz tego Lexus NX może być napędzany na przód lub też na cztery koła.
Z zewnątrz nowa wersja auta różni się detalami. Modyfikacjom poddano grill, który przypomina rozwiązanie zastosowane w modelach RX i LX, przeprojektowano zderzak, a także zmianie uległo rozmieszczenie elementów świetlnych pod kloszami reflektorów LED. W tylnej części nadwozia modyfikacjom poddano linię dolnej części zderzaka, wydłużono kształt zespołu lamp i wprowadzono czarne elementy dekoracyjne, które podkreślają kontur świateł w kształcie litery "L".
W wersji z silnikiem benzynowym, która od teraz sygnowana jest jako NX 300, zastosowano masywniejsze, chromowane końcówki układu wydechowego, natomiast w odmianie hybrydowej wprowadzono większe, satynowe i chromowane elementy dekoracyjne, które nawiązują do motywu klepsydry wykorzystanego też w kształcie grilla.
Dla wersji Luxury oraz F Sport przewidziano dwa nowe wzory 18-calowych felg.
Co się zmieniło wewnątrz?
W kabinie modelu NX wprowadzono szereg drobnych zmian, jak np. zwiększono prostotę i poprawiono wygodę obsługi systemów i elementów wyposażenia pojazdu. Pojawił się też większy ekran systemu multimedialnego Lexus Premium Navigation na konsoli centralnej. Jego przekątna wzrosła z 7 do 10,3 cala, natomiast w odmianach z systemem nagłośnienia Lexus Display Audio, z 7 do 8 cali.
Oprócz tego usunięto kilka przycisków, które wcześniej obsługiwały system klimatyzacji i zastąpiono je czterema przełącznikami przechylnymi. Dodatkowo zwiększono rozmiar centralnego zegara analogowego, który zyskał funkcję automatycznej aktualizacji czasu podczas przejazdu przez różne strefy czasowe.
Lexusy NX po faceliftingu mają też wzbogaconą paletę odcieni nadwozia, a także dodatkowe opcje kolorystyczne elementów wnętrza. Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazły się też takie pozycje jak automatyczna otwierana klapa bagażnika (za pomocą gestu nogą), a także kilka elementów wpływających na poprawę bezpieczeństwa, jak np. system antykolizyjny (PCS), adaptacyjny tempomat (ACC), system adaptacyjnego sterowania światłami drogowymi (AHS), funkcja ostrzegająca o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDA) oraz układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA). Dostępny jest również inteligentny system czujników parkowania (IPS).