Ulubiony Lexus Europejczyków przeszedł lifting. Nowy NX miał premierę we Frankfurcie

Model NX miał swoją premierę w 2014 r. i od tego czasu został kluczowym modelem w europejskiej ofercie Lexusa. Odświeżona wersja auta zadebiutowała na właśnie trwającym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Jakie zmiany wprowadzono do ulubionego Lexusa Europejczyków?

Obraz
Źródło zdjęć: © Fot. Konrad Skura

Co trzeci sprzedawany w Europie Lexus to właśnie NX. Klienci zdecydowani na to auto mogą wybierać pomiędzy silnikiem benzynowym, a układem hybrydowym. Oprócz tego Lexus NX może być napędzany na przód lub też na cztery koła.

Z zewnątrz nowa wersja auta różni się detalami. Modyfikacjom poddano grill, który przypomina rozwiązanie zastosowane w modelach RX i LX, przeprojektowano zderzak, a także zmianie uległo rozmieszczenie elementów świetlnych pod kloszami reflektorów LED. W tylnej części nadwozia modyfikacjom poddano linię dolnej części zderzaka, wydłużono kształt zespołu lamp i wprowadzono czarne elementy dekoracyjne, które podkreślają kontur świateł w kształcie litery "L".

Obraz
© Fot. Konrad Skura

W wersji z silnikiem benzynowym, która od teraz sygnowana jest jako NX 300, zastosowano masywniejsze, chromowane końcówki układu wydechowego, natomiast w odmianie hybrydowej wprowadzono większe, satynowe i chromowane elementy dekoracyjne, które nawiązują do motywu klepsydry wykorzystanego też w kształcie grilla.

Dla wersji Luxury oraz F Sport przewidziano dwa nowe wzory 18-calowych felg.

Co się zmieniło wewnątrz?

W kabinie modelu NX wprowadzono szereg drobnych zmian, jak np. zwiększono prostotę i poprawiono wygodę obsługi systemów i elementów wyposażenia pojazdu. Pojawił się też większy ekran systemu multimedialnego Lexus Premium Navigation na konsoli centralnej. Jego przekątna wzrosła z 7 do 10,3 cala, natomiast w odmianach z systemem nagłośnienia Lexus Display Audio, z 7 do 8 cali.

Oprócz tego usunięto kilka przycisków, które wcześniej obsługiwały system klimatyzacji i zastąpiono je czterema przełącznikami przechylnymi. Dodatkowo zwiększono rozmiar centralnego zegara analogowego, który zyskał funkcję automatycznej aktualizacji czasu podczas przejazdu przez różne strefy czasowe.

Obraz
© Fot. Konrad Skura

Lexusy NX po faceliftingu mają też wzbogaconą paletę odcieni nadwozia, a także dodatkowe opcje kolorystyczne elementów wnętrza. Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazły się też takie pozycje jak automatyczna otwierana klapa bagażnika (za pomocą gestu nogą), a także kilka elementów wpływających na poprawę bezpieczeństwa, jak np. system antykolizyjny (PCS), adaptacyjny tempomat (ACC), system adaptacyjnego sterowania światłami drogowymi (AHS), funkcja ostrzegająca o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDA) oraz układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA). Dostępny jest również inteligentny system czujników parkowania (IPS).

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025