Trwa ładowanie...

Tyska fabryka Fiata zmniejszyła produkcję

Tyska fabryka Fiata zmniejszyła produkcjęŹródło: PAP/Andrzej Grygiel
d4k4ped
d4k4ped

W 2011 roku fabryka Fiata w Tychach zmniejszyła produkcję samochodów o ponad 12 proc. Mimo spadku przedstawiciele zakładu oceniają zeszłoroczne wyniki jako dobre.

- Tyski zakład Fiat Auto Poland jest w tej chwili w grupie największych zakładów produkcyjnych w Europie. Dziennie z linii produkcyjnych zjeżdża ok. 1,8 tys. samochodów - powiedział w poniedziałek PAP rzecznik spółki Bogusław Cieślar.

Według opublikowanych w poniedziałek danych w ubiegłym roku w Tychach wyprodukowano 467 760 samochodów, w tym 400 556 marki Fiat, Abarth i Lancia. Pozostała część produkcji to Ford Ka, wytwarzany w tyskim zakładzie na zlecenie koncernu Forda.

W ubiegłorocznej produkcji fabryki dominował model Panda, którego wyprodukowano 205 765 sztuk. Fiata 500 było 149 659, a modelu Abarth 500 - 7 572 sztuki. Z taśm produkcyjnych zjechało też 37 560 egzemplarzy Lancii Ypsilon, której seryjna produkcja ruszyła w Tychach wiosną.

d4k4ped

- Nowa lancia ypsilon to już trzeci nowy model samochodu, którego produkcja została uruchomiona w tyskim zakładzie Fiata w ciągu ostatnich czterech lat - zaznaczył Cieślar. - Warto podkreślić, że ubiegłoroczny dobry wynik został osiągnięty przy prowadzeniu równoległych prac związanych z uruchomieniem produkcji tego modelu.

Na razie nie wyznaczono daty zaprzestania produkcji najpopularniejszego modelu z Tychów - Fiata Pandy. W ubiegłym roku we Włoszech ruszyła produkcja nowej wersji tego auta, wiadomo jednak, że produkcja dotychczasowej wersji będzie przez jakiś czas kontynuowana w Tychach. Fiat nie podał oficjalnie, jak długo.

W 2010 r. tyska fabryka wyprodukowała 533 455 samochodów, o blisko 12 proc. mniej niż rok wcześniej. Przedstawiciele fabryki podkreślali jednak, że rok 2009, kiedy z zakładu wyjechała rekordowa liczba 605 797 aut, nie nadaje się do porównań. Powodem były obowiązujące w 2009 r. - m.in. na rynku niemieckim - dopłaty do nowych aut, które znacząco wzmogły wówczas popyt, szczególnie na małe samochody.

Według Cieślara zakład w Tychach zalicza się do najlepszych w światowym przemyśle motoryzacyjnym - we wrześniu 2011 r. ponownie otrzymał od grupy zagranicznych audytorów prawo do tytułu "Word Class Manufacturing", nadawanego firmom stosującym nowoczesne metody zarządzania systemem produkcyjnym w skali światowej.

Samochody z Tychów są chętnie zamawiane przez zagraniczne rynki. 98,3 proc. wyprodukowanych w 2011 r. aut marki Fiat, Abarth i Lancia, (393 838 sztuk) trafiło do 67 krajów. Najwięcej do Włoch (217 tys. 569), Francji (36 595), Wielkiej Brytanii (32 068), Niemiec (31 510) i Holandii (16 909).

sj

d4k4ped
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4k4ped
Więcej tematów