TVR powraca. Pierwszy nowy model zadebiutuje we wrześniu

TVR, słynny brytyjski producent samochodów sportowych, niedługo wróci do żywych. Pierwszy nowy model jest już prawie gotowy i Les Edgar, nowy właściciel firmy, zdradza jego szczegóły.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Będzie to pierwszy nowy TVR od 12 lat i zadebiutuje we wrześniu podczas imprezy Goodwood Revival. Ma być to prawdziwie sportowy samochód, a nie wielkie superauto pokroju Aventadora – wyjaśnił Les Edgar w rozmowie z "Top Gearem". Brytyjski magazyn przeprowadził wywiad z właścicielem marki TVR, dzięki czemu mogliśmy dowiedzieć się, jakim samochodem będzie nowy model.

Ma on być lekki i ważyć poniżej 1250 kg. Jednak bardziej będzie zbliżony charakterem do Astona Martina niż do Lotusa. Za napęd będzie odpowiadał 5-litrowy silnik V8 przygotowany przez Coswortha. Jego moc (przynajmniej na początku) ma wynosić 500 KM. Samochód ma osiągać 200 mil na godzinę, czyli 322 km/h, a do 100 km/h ma się rozpędzać w czasie poniżej 4 s. Z silnikiem będzie współpracować 6-biegowa skrzynia manualna.

Obraz
© Materiały prasowe

Za projekt aerodynamiki odpowiada słynny Gordon Murrey, który przez kilka dekad konstruował bolidy Formuły 1 i był też głównym twórcą słynnego drogowego McLarena F1. Nadwozie z włókna węglowego ma wykorzystywać efekt przypowierzchniowy celem zwiększenia docisku aerodynamicznego bez znacznego zwiększania oporu powietrza.

Nowy TVR nie będzie ekstremalnym autem sportowym, a raczej lżejszym Gran Turismo. Nieprzypadkowo „Top Gear” porównuje ten model do Porsche 911. Jednak, jak obiecuje Les Edgar, TVR ma mieć zupełnie inny charakter i ma się wyróżniać z tłumu innych samochodów sportowych. Jego cena ma wynieść 90 tys. funtów, czyli poniżej 450 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie

Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury