Toyoty GT86 stylizowane na legendy motorsportu

Brytyjski oddział Toyoty przygotował sześć wersji modelu GT86, stylizowanych na słynne auta wyczynowe sprzed lat. Kolekcja zadebiutowała na Goodwood Festival of Speed 2015, jednak teraz można przekonać się, jak pojazdy prezentują się w ruchu

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 8Celica, Supra i inne

Obraz
© zdjęcie producenta

Brytyjski oddział Toyoty przygotował sześć wersji modelu GT86, stylizowanych na słynne auta wyczynowe sprzed lat. Kolekcja zadebiutowała na Goodwood Festival of Speed 2015, jednak teraz można przekonać się, jak pojazdy prezentują się w ruchu.

Stylizowane na rajdowe i wyścigowe klasyki egzemplarze GT86 otrzymały winylowe okleiny, aluminiowe obręcze Rota, obniżające zawieszenie o 40 mm sprężyny V-Maxx oraz układ wydechowy Miltek Sport ze stali nierdzewnej. Pierwszy samochód otrzymał oznaczenie "The Endurance" i nawiązuje do Yatabe Speed Trial Toyota 2000GT. W 1966 r. należąca do Toyoty firma tuningowa Tosco (obecnie TRD) przygotowała żółto-zieloną wyczynową wersję lekkiego coupe 2000GT, które zajęło 1 i 2 miejsce w wyścigu długodystansowym Suzuka.

Kolejnym modelem jest "American Muscle", oddający hołd Shelby Toyota 2000GT. Coupe 2000GT to samochód, który wprowadził japoński koncern do światowego motorsportu. Stało się to min. za sprawą legendarnego kierowcy i projektanta samochodów Carrolla Shelby, którzy przygotował dwie Toyoty do startów w klasie aut produkcyjnych serii SCCA (Sport Car Association of America). Toyoty wygrały w sezonie 1968 wiele wyścigów, skutecznie konkurując z Porsche 911. Ostatecznie niemiecki samochód wygrał mistrzostwa, jednak dwa Shelby 2000GT zajęły drugie i trzecie miejsce.

/ 8Celica, Supra i inne

Obraz
© zdjęcie producenta

Brytyjski oddział Toyoty przygotował sześć wersji modelu GT86, stylizowanych na słynne auta wyczynowe sprzed lat. Kolekcja zadebiutowała na Goodwood Festival of Speed 2015, jednak teraz można przekonać się, jak pojazdy prezentują się w ruchu.

Stylizowane na rajdowe i wyścigowe klasyki egzemplarze GT86 otrzymały winylowe okleiny, aluminiowe obręcze Rota, obniżające zawieszenie o 40 mm sprężyny V-Maxx oraz układ wydechowy Miltek Sport ze stali nierdzewnej. Pierwszy samochód otrzymał oznaczenie "The Endurance" i nawiązuje do Yatabe Speed Trial Toyota 2000GT. W 1966 r. należąca do Toyoty firma tuningowa Tosco (obecnie TRD) przygotowała żółto-zieloną wyczynową wersję lekkiego coupe 2000GT, które zajęło 1 i 2 miejsce w wyścigu długodystansowym Suzuka.

Kolejnym modelem jest "American Muscle", oddający hołd Shelby Toyota 2000GT. Coupe 2000GT to samochód, który wprowadził japoński koncern do światowego motorsportu. Stało się to min. za sprawą legendarnego kierowcy i projektanta samochodów Carrolla Shelby, którzy przygotował dwie Toyoty do startów w klasie aut produkcyjnych serii SCCA (Sport Car Association of America). Toyoty wygrały w sezonie 1968 wiele wyścigów, skutecznie konkurując z Porsche 911. Ostatecznie niemiecki samochód wygrał mistrzostwa, jednak dwa Shelby 2000GT zajęły drugie i trzecie miejsce.

/ 8Celica, Supra i inne

Obraz
© zdjęcie producenta

Brytyjski oddział Toyoty przygotował sześć wersji modelu GT86, stylizowanych na słynne auta wyczynowe sprzed lat. Kolekcja zadebiutowała na Goodwood Festival of Speed 2015, jednak teraz można przekonać się, jak pojazdy prezentują się w ruchu.

Stylizowane na rajdowe i wyścigowe klasyki egzemplarze GT86 otrzymały winylowe okleiny, aluminiowe obręcze Rota, obniżające zawieszenie o 40 mm sprężyny V-Maxx oraz układ wydechowy Miltek Sport ze stali nierdzewnej. Pierwszy samochód otrzymał oznaczenie "The Endurance" i nawiązuje do Yatabe Speed Trial Toyota 2000GT. W 1966 r. należąca do Toyoty firma tuningowa Tosco (obecnie TRD) przygotowała żółto-zieloną wyczynową wersję lekkiego coupe 2000GT, które zajęło 1 i 2 miejsce w wyścigu długodystansowym Suzuka.

Kolejnym modelem jest "American Muscle", oddający hołd Shelby Toyota 2000GT. Coupe 2000GT to samochód, który wprowadził japoński koncern do światowego motorsportu. Stało się to min. za sprawą legendarnego kierowcy i projektanta samochodów Carrolla Shelby, którzy przygotował dwie Toyoty do startów w klasie aut produkcyjnych serii SCCA (Sport Car Association of America). Toyoty wygrały w sezonie 1968 wiele wyścigów, skutecznie konkurując z Porsche 911. Ostatecznie niemiecki samochód wygrał mistrzostwa, jednak dwa Shelby 2000GT zajęły drugie i trzecie miejsce.

/ 8Celica, Supra i inne

Obraz
© zdjęcie producenta

Brytyjski oddział Toyoty przygotował sześć wersji modelu GT86, stylizowanych na słynne auta wyczynowe sprzed lat. Kolekcja zadebiutowała na Goodwood Festival of Speed 2015, jednak teraz można przekonać się, jak pojazdy prezentują się w ruchu.

Stylizowane na rajdowe i wyścigowe klasyki egzemplarze GT86 otrzymały winylowe okleiny, aluminiowe obręcze Rota, obniżające zawieszenie o 40 mm sprężyny V-Maxx oraz układ wydechowy Miltek Sport ze stali nierdzewnej. Pierwszy samochód otrzymał oznaczenie "The Endurance" i nawiązuje do Yatabe Speed Trial Toyota 2000GT. W 1966 r. należąca do Toyoty firma tuningowa Tosco (obecnie TRD) przygotowała żółto-zieloną wyczynową wersję lekkiego coupe 2000GT, które zajęło 1 i 2 miejsce w wyścigu długodystansowym Suzuka.

Kolejnym modelem jest "American Muscle", oddający hołd Shelby Toyota 2000GT. Coupe 2000GT to samochód, który wprowadził japoński koncern do światowego motorsportu. Stało się to min. za sprawą legendarnego kierowcy i projektanta samochodów Carrolla Shelby, którzy przygotował dwie Toyoty do startów w klasie aut produkcyjnych serii SCCA (Sport Car Association of America). Toyoty wygrały w sezonie 1968 wiele wyścigów, skutecznie konkurując z Porsche 911. Ostatecznie niemiecki samochód wygrał mistrzostwa, jednak dwa Shelby 2000GT zajęły drugie i trzecie miejsce.

/ 8Celica, Supra i inne

Obraz
© zdjęcie producenta

Brytyjski oddział Toyoty przygotował sześć wersji modelu GT86, stylizowanych na słynne auta wyczynowe sprzed lat. Kolekcja zadebiutowała na Goodwood Festival of Speed 2015, jednak teraz można przekonać się, jak pojazdy prezentują się w ruchu.

Stylizowane na rajdowe i wyścigowe klasyki egzemplarze GT86 otrzymały winylowe okleiny, aluminiowe obręcze Rota, obniżające zawieszenie o 40 mm sprężyny V-Maxx oraz układ wydechowy Miltek Sport ze stali nierdzewnej. Pierwszy samochód otrzymał oznaczenie "The Endurance" i nawiązuje do Yatabe Speed Trial Toyota 2000GT. W 1966 r. należąca do Toyoty firma tuningowa Tosco (obecnie TRD) przygotowała żółto-zieloną wyczynową wersję lekkiego coupe 2000GT, które zajęło 1 i 2 miejsce w wyścigu długodystansowym Suzuka.

Kolejnym modelem jest "American Muscle", oddający hołd Shelby Toyota 2000GT. Coupe 2000GT to samochód, który wprowadził japoński koncern do światowego motorsportu. Stało się to min. za sprawą legendarnego kierowcy i projektanta samochodów Carrolla Shelby, którzy przygotował dwie Toyoty do startów w klasie aut produkcyjnych serii SCCA (Sport Car Association of America). Toyoty wygrały w sezonie 1968 wiele wyścigów, skutecznie konkurując z Porsche 911. Ostatecznie niemiecki samochód wygrał mistrzostwa, jednak dwa Shelby 2000GT zajęły drugie i trzecie miejsce.

/ 8Celica, Supra i inne

Obraz
© zdjęcie producenta

Brytyjski oddział Toyoty przygotował sześć wersji modelu GT86, stylizowanych na słynne auta wyczynowe sprzed lat. Kolekcja zadebiutowała na Goodwood Festival of Speed 2015, jednak teraz można przekonać się, jak pojazdy prezentują się w ruchu.

Stylizowane na rajdowe i wyścigowe klasyki egzemplarze GT86 otrzymały winylowe okleiny, aluminiowe obręcze Rota, obniżające zawieszenie o 40 mm sprężyny V-Maxx oraz układ wydechowy Miltek Sport ze stali nierdzewnej. Pierwszy samochód otrzymał oznaczenie "The Endurance" i nawiązuje do Yatabe Speed Trial Toyota 2000GT. W 1966 r. należąca do Toyoty firma tuningowa Tosco (obecnie TRD) przygotowała żółto-zieloną wyczynową wersję lekkiego coupe 2000GT, które zajęło 1 i 2 miejsce w wyścigu długodystansowym Suzuka.

Kolejnym modelem jest "American Muscle", oddający hołd Shelby Toyota 2000GT. Coupe 2000GT to samochód, który wprowadził japoński koncern do światowego motorsportu. Stało się to min. za sprawą legendarnego kierowcy i projektanta samochodów Carrolla Shelby, którzy przygotował dwie Toyoty do startów w klasie aut produkcyjnych serii SCCA (Sport Car Association of America). Toyoty wygrały w sezonie 1968 wiele wyścigów, skutecznie konkurując z Porsche 911. Ostatecznie niemiecki samochód wygrał mistrzostwa, jednak dwa Shelby 2000GT zajęły drugie i trzecie miejsce.

/ 8Celica, Supra i inne

Obraz
© zdjęcie producenta

Brytyjski oddział Toyoty przygotował sześć wersji modelu GT86, stylizowanych na słynne auta wyczynowe sprzed lat. Kolekcja zadebiutowała na Goodwood Festival of Speed 2015, jednak teraz można przekonać się, jak pojazdy prezentują się w ruchu.

Stylizowane na rajdowe i wyścigowe klasyki egzemplarze GT86 otrzymały winylowe okleiny, aluminiowe obręcze Rota, obniżające zawieszenie o 40 mm sprężyny V-Maxx oraz układ wydechowy Miltek Sport ze stali nierdzewnej. Pierwszy samochód otrzymał oznaczenie "The Endurance" i nawiązuje do Yatabe Speed Trial Toyota 2000GT. W 1966 r. należąca do Toyoty firma tuningowa Tosco (obecnie TRD) przygotowała żółto-zieloną wyczynową wersję lekkiego coupe 2000GT, które zajęło 1 i 2 miejsce w wyścigu długodystansowym Suzuka.

Kolejnym modelem jest "American Muscle", oddający hołd Shelby Toyota 2000GT. Coupe 2000GT to samochód, który wprowadził japoński koncern do światowego motorsportu. Stało się to min. za sprawą legendarnego kierowcy i projektanta samochodów Carrolla Shelby, którzy przygotował dwie Toyoty do startów w klasie aut produkcyjnych serii SCCA (Sport Car Association of America). Toyoty wygrały w sezonie 1968 wiele wyścigów, skutecznie konkurując z Porsche 911. Ostatecznie niemiecki samochód wygrał mistrzostwa, jednak dwa Shelby 2000GT zajęły drugie i trzecie miejsce.

/ 8Celica, Supra i inne

Obraz
© zdjęcie producenta

Brytyjski oddział Toyoty przygotował sześć wersji modelu GT86, stylizowanych na słynne auta wyczynowe sprzed lat. Kolekcja zadebiutowała na Goodwood Festival of Speed 2015, jednak teraz można przekonać się, jak pojazdy prezentują się w ruchu.

Stylizowane na rajdowe i wyścigowe klasyki egzemplarze GT86 otrzymały winylowe okleiny, aluminiowe obręcze Rota, obniżające zawieszenie o 40 mm sprężyny V-Maxx oraz układ wydechowy Miltek Sport ze stali nierdzewnej. Pierwszy samochód otrzymał oznaczenie "The Endurance" i nawiązuje do Yatabe Speed Trial Toyota 2000GT. W 1966 r. należąca do Toyoty firma tuningowa Tosco (obecnie TRD) przygotowała żółto-zieloną wyczynową wersję lekkiego coupe 2000GT, które zajęło 1 i 2 miejsce w wyścigu długodystansowym Suzuka.

Kolejnym modelem jest "American Muscle", oddający hołd Shelby Toyota 2000GT. Coupe 2000GT to samochód, który wprowadził japoński koncern do światowego motorsportu. Stało się to min. za sprawą legendarnego kierowcy i projektanta samochodów Carrolla Shelby, którzy przygotował dwie Toyoty do startów w klasie aut produkcyjnych serii SCCA (Sport Car Association of America). Toyoty wygrały w sezonie 1968 wiele wyścigów, skutecznie konkurując z Porsche 911. Ostatecznie niemiecki samochód wygrał mistrzostwa, jednak dwa Shelby 2000GT zajęły drugie i trzecie miejsce.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę