Toyota Yaris Hybrid, dzięki parametrom hybrydowego zespołu napędowego, ma być rewolucyjnym pojazdem w segmencie aut miejskich. Z emisją CO2 na poziomie 79 g/km ma się wyróżniać na tle wszystkich samochodów korzystających z silnika spalinowego.
Rekordowo niska emisja CO2 idzie w parze z dobrymi osiągami. Yaris Hybrid rozwija moc 100 KM. Zespół napędowy Yarisa Hybrid umożliwia pokonywanie dłuższych dystansów tylko przy wykorzystaniu silnika elektrycznego. System hybrydowy został zoptymalizowany do pracy w najbardziej efektywny sposób, z pierwszeństwem wykorzystania silnika elektrycznego przed spalinowym.
Pomiary Toyoty przeprowadzone na drogach europejskich ilustrują możliwości Yarisa Hybrid. Z danych testowych wynika, że średnio 66 proc. czasu i 58 proc. dystansu Yaris Hybrid pokonał wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny.
Yaris Hybrid będzie kolejnym krokiem Toyoty w upowszechnianiu technologii hybrydowej w Europie. Dzięki atrakcyjnej cenie, najmniejszy samochód hybrydowy koncernu będzie konkurował z pojazdami innych marek wyposażonymi w silniki Diesla, oferując najnowocześniejszą i niezawodną technologię oraz dobre wyposażenie na tym samym, lub niższym poziomie cenowym.