Toyota RAV4 Hybrid od 134 900 zł
Toyota podała ceny modelu RAV4 Hybrid. Posiadaczem tego auta będzie można się stać za kwotę od 134 900 zł.
Podana cena dotyczy wariantu przednionapędowego. Wersja 4x4 kosztuje o 10 000 zł więcej. Samochód jest napędzany przez układ hybrydowy, na który składają się silnik benzynowy 2,5, dwie jednostki elektryczne, sterownik mocy oraz umieszczony pod tylnymi siedzeniami akumulator niklowo-wodorkowy. Łączna moc takiego zestawu wynosi 197 koni mechanicznych, które pozwalają na przyspieszenie do "setki" w 8,3 s przy średnim spalaniu 5,1 l/100 km.
Podstawową wersją wyposażenia RAV4 Hybrid jest Premium, która zawiera m. in. przednie i tylne lampy LED, czujniki deszczu i zmierzchu, tempomat, felgi aluminiowe, automatycznie regulowane światła główne, elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika, sportowe fotele, dwustrefową klimatyzację czy system multimedialny z 7-calowym wyświetlaczem. Wyższy wariant, Style, posiada dodatkowo czarną podsufitkę, skórzane elementy wykończenia wnętrza, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, przyciemniane tylne szyby i 18-calowe felgi.
Topowa odmiana Prestige oferuje kamerę 360 st., układ monitorowania martwego pola w lusterkach, funkcję ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, siedzenia skórzane, spryskiwacze reflektorów i podgrzewane wycieraczki.
Poza hybrydową RAV4 w salonach pojawią się także "konwencjonalne" modele po liftingu. Zarówno benzyna (2,0 Valvematic 152 KM) jak i Diesel (2,0 D-4D 143 KM) w bazowej wersji kosztują tyle samo - od 108 900 zł. Samochody te charakteryzują się przeprojektowanym przodem, w pełni LED-owymi reflektorami, nowymi lampami i zderzakami z tyłu, powiększonym do 7-cali ekranem systemu multimedialnego oraz nową tapicerką foteli.
Komu opłaci się zakup hybrydowego RAV4? To propozycja skierowana przede wszystkim do tych, którzy będą poruszać się głównie po mieście. W takich warunkach układ hybrydowy okazuje się oszczędniejszy niż dieslowska jednostka o porównywalnej mocy.
Źródło: Toyota