Trwa ładowanie...
Moto Target
29-07-2016 14:23

Toyota pracuje nad silnikiem twin turbo?

Toyota pracuje nad silnikiem twin turbo?Źródło: zdjęcie producenta
d258bat
d258bat

Pojawia się coraz więcej doniesień na temat prac Toyoty nad nowym, podwójnie doładowanym silnikiem V6. Miałby on napędzać nową Suprę oraz kolejne generacje Lexusów GS i LS.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że tworzony dla Lexusa 3-litrowy silnik V6 o oznaczeniu kodowym 943F ma osiągać moc ponad 400 KM i moment obrotowy rzędu 400 Nm. O ile w przypadku Supry podwójne doładowanie nie jest nowością (produkowana do 2002 roku poprzednia generacja była dostępna z 3-litrową rzędową szóstką twin turbo 2JZ-GTE), duże silniki Lexusa to wciąż jednostki wolnossące – choć wprowadzona niedawno w modelach NX 200t, RX 200t, IS 200t, GS 200t i RC 200t dwulitrowa, rzędowa czwórka turbo 8AR-FTS cieszy się sporym powodzeniem.

Kierunek poszukiwań mogą potwierdzać informacje, których udzielił w wywiadzie dla Auto RAI Rob Leupen, wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. Potwierdził on, że firma pracuje nad wykorzystującym turbodoładowany silnik spalinowy napędem hybrydowym, przeznaczonym dla samochodów seryjnych. W pracach tych zapewne zostaną wykorzystane doświadczenia, których dostarcza nowy bolid TS050 Hybrid, wyposażony właśnie w podwójnie doładowany silnik V6 2,4 l o mocy 500 KM. Możliwe, że podobna, lecz mniej wysilona jednostka, trafi do aut seryjnych.

Wprowadzenie nowego silnika byłoby spowodowane zaostrzającymi się normami ekologicznymi, które coraz częściej wymagają od producentów aut stosowania filozofii downsizingu jednostek napędowych.

d258bat

Doładowanie twin turbo (ang. twin - bliźniacze) to dwie takie same turbiny z identyczną charakterystyką pracy. Technologia taka ma zastosowanie w silnikach rzędowych. Obie turbiny pracują równolegle, eliminując w ten sposób efekt bezwładności turbiny (tzw. "turbodziury") przez zastosowanie dwóch urządzeń pokrywających zapotrzebowanie na powietrze w silnikach o większej pojemności. Zapewnia to wyeliminowanie braku momentu obrotowego przy wolnych obrotach, jak to można zauważyć w samochodach o mniejszej pojemności.

Źródło: Mototarget.pl

ll

d258bat
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d258bat
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj