Trwa ładowanie...

Toyota ponownie najcenniejszą marką z Japonii

Toyota ponownie najcenniejszą marką z JaponiiŹródło: zdjęcie producenta
d2xqs7l
d2xqs7l

Toyota po raz siódmy z rzędu została najcenniejszą globalną marką wywodzącą się z Japonii w zestawieniu Japan's Best Global Brands. Zajmuje ona pierwsze miejsce od samego początku istnienia rankingu.

Wartość marki wzrosła o 20 proc. w stosunku do ubiegłego roku i wynosi teraz 42 392 000 000 dolarów – dwa razy więcej niż w przypadku zajmującej drugą lokatę Hondy. Na najniższym stopniu podium ulokowała się firma Canon.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Interbrand docenił Toyotę za konsekwencję w realizacji zainaugurowanego przed czterema laty planu, którego wiele działań jest nastawionych na wzmacnianie marki. Efektem tej polityki jest zaprezentowana w tym miesiącu Nowa Architektura Globalna – innowacyjne podejście w projektowaniu napędów i platform samochodów, które ma przynieść usprawnienie procesu produkcji i obniżenie jej kosztów. Nie bez znaczenia było też uruchomienie w Grenoble systemu car-sharingowego, który wykorzystuje trójkołowe pojazdy elektryczne i-Road.

Globalna sprzedaż Toyoty wzrosła w 2014 r. o 2,2 proc., zaś europejska o 4,6 proc. Coraz większym powodzeniem cieszą się hybrydy – na Starym Kontynencie w 2014 r. klienci zakupili o 13 proc. takich aut więcej niż rok wcześniej. W Polsce wzrost ten wyniósł aż 65 proc.

Źródło: Toyota

ll/moto.wp.pl

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj