Toyota po raz siódmy z rzędu została najcenniejszą globalną marką wywodzącą się z Japonii w zestawieniu Japan's Best Global Brands. Zajmuje ona pierwsze miejsce od samego początku istnienia rankingu.
Wartość marki wzrosła o 20 proc. w stosunku do ubiegłego roku i wynosi teraz 42 392 000 000 dolarów – dwa razy więcej niż w przypadku zajmującej drugą lokatę Hondy. Na najniższym stopniu podium ulokowała się firma Canon.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Interbrand docenił Toyotę za konsekwencję w realizacji zainaugurowanego przed czterema laty planu, którego wiele działań jest nastawionych na wzmacnianie marki. Efektem tej polityki jest zaprezentowana w tym miesiącu Nowa Architektura Globalna – innowacyjne podejście w projektowaniu napędów i platform samochodów, które ma przynieść usprawnienie procesu produkcji i obniżenie jej kosztów. Nie bez znaczenia było też uruchomienie w Grenoble systemu car-sharingowego, który wykorzystuje trójkołowe pojazdy elektryczne i-Road.
Globalna sprzedaż Toyoty wzrosła w 2014 r. o 2,2 proc., zaś europejska o 4,6 proc. Coraz większym powodzeniem cieszą się hybrydy – na Starym Kontynencie w 2014 r. klienci zakupili o 13 proc. takich aut więcej niż rok wcześniej. W Polsce wzrost ten wyniósł aż 65 proc.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl