Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną
Toyota ponownie została uznana za najbardziej wartościową markę motoryzacyjną na świecie wg raportu Top 100 Most Valuable Global Brands 2013.
Wartość marki wzrosła o 12 proc. do poziomu 18,6 mld euro, odnotowując największy skok spośród wszystkich koncernów motoryzacyjnych. W ciągu 8-letniej historii raportu Toyota zajmowała aż 6-krotnie zajmowała w nim pierwsze miejsce, zaś 2 razy uplasowała się na drugiej pozycji.
W uzasadnieniu podano, że wyróżnienie jest zasługą 22,6-proc. wzrostu sprzedaży w 2012 r., co przyczyniło się do jeszcze lepszego postrzegania marki. Zdaniem autorów raportu wpływ miała również rosnąca popularność aut hybrydowych, których Toyota jest głównym producentem.
Ranking Top 100 Most Valuable Global Brands powstaje na postawie badań Millward Brown Optimor, przeprowadzonych na próbie 2 mln konsumentów z ponad 30 krajów.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl