Toyota Land Cruiser po liftingu wyceniona. Terenowy klasyk się nie starzeje i nie drożeje
Terenowy SUV Toyoty słynący z niezawodności i ponadprzeciętnych możliwości poza asfaltem przeszedł niedawno facelifting, a teraz trafił do sprzedaży w Polsce. Ile kosztuje legenda w postaci Land Cruisera?
Samochód po zmianach jest nieco dłuższy, ale zwrotniejszy. Bezpieczniejszy i zarazem sprawniejszy w terenie, a jego nadwozie poprawiono zarówno pod kątem aerodynamiki, jak i zdolności terenowych. Trudniej je uszkodzić na bezdrożach. Wnętrze lepiej wykonano i wyposażono, a także przebudowano poprawiając widoczność. Deskę rozdzielczą uzbrojono w nowy, 8-calowy ekran multimediów, a tablicę wskaźników w większy wyświetlacz komputera.
Kultowa Toyota Land Cruiser pomimo współczesnych trendów jest dostępna w wersji krótkiej i długiej – to jeden z niewielu modeli oferowanych w Europie w takich konfiguracjach. Odmiana trzydrzwiowa jest tańsza od pięciodrzwiowej o 10 tys. zł w wersji bazowej Prado i o 30 tys. w wyższej konfiguracji Premium. Najlepiej wyposażone specyfikacje są dostępne wyłącznie dla odmiany pięciodrzwiowej z trzema rzędami siedzeń.
Cena startowa to 189 tys. zł za krótkiego Land Cruisera Prado. To dokładnie tyle, ile kosztował wcześniejszy model. Odmiana Premium została wyceniona na 214 tys. zł (krótka) lub 245 tys. zł (długa). Dostępny jest tylko jeden silnik, ale za to dwa rodzaje skrzyni biegów: manualna i automatyczna, obie sześciostopniowe.
Pod maską pracuje silnik Diesla 2,8 o mocy 177 KM, rozwijający moment obrotowy o wartości 420 Nm dla przekładni manualnej i 450 Nm dla automatu. Co ciekawe, przełożenia obu skrzyń biegów są dokładnie takie same. Każdy Land Cruiser ma także dwustopniowy reduktor i blokadę centralnego dyferencjału typu torsen.
Systemy dodatkowe, wspomagające jazdę po bezdrożach obejmują:
- Crawl Control – system utrzymujący stałą prędkość w terenie;
- Multi-terrain Select – system zmiennej charakterystyki napędu w zależności od terenu;
- Multi-terrain ABS – system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania na różnych rodzajach nawierzchni;
- Tylny mechanizm różnicowy typu torsen o ograniczonym poślizgu.
Są one dostępne w wersji Premium w pakiecie Off-Road za 8000 zł, ale wyłącznie w samochodach z automatyczną skrzynią biegów lub bez dopłaty w dwóch najwyższych specyfikacjach: Invicible (za 285 tys. zł) oraz Exclusive (295 tys. zł). Auto można już zamawiać u dilerów w kraju.