Top 10 samochodów w Polsce. Co najchętniej kupuje Kowalski i Nowak?
10. Skoda Rapid - 2392 rejestracji
Trudno jednak utożsamiać zakupy zagranicznych koncernów z gustami Polaków bazując na ogólnych danych ze sprzedaży samochodów. Prawdziwi polscy klienci to osoby indywidualne, które kupują auta prywatnie. Sprawdźmy co najchętniej wybierają.
Skoda Rapid niebawem przejedzie do historii, ale trzyma się nieźle. Zajmuje 10. miejsce pod względem liczby rejestracji w okresie od 1 stycznia do 30 października 2018 roku. Ten subkompakt cieszy się dobrym stosunkiem ceny do wielkości i jest największym konkurentem Fiata Tipo.
9. Opel Corsa - 2408 rejestracji
Kolejny model, który niebawem "wyjdzie z obiegu". W odróznieniu jednak od Skody Rapid, Opel Corsa zostanie zastąpiony nową generacją. Tu również klienci cenią sobie dobrą relację ceny do wielkości. Corsa to pod każdym względem dobry model segmentu B.
8. Fiat Tipo - 2813 rejestracji
Po wielkim boomie na Fiata Tipo, sprzedaż tego modelu nieco się uspokoiła. Nic dziwnego, że Fiat co chwila oferuje nowe wersje. W ten sposób chce trafić do klientów innych niż tacy, którym zależy wyłącznie na niskiej cenie. Mimo wszystko ten atut pozwolił mu się utrzymać w pierwszej dziesiątce.
7. Toyota Auris - 2820 rejestracji
Polacy w toyotach cenią sobie najbardziej niezawodność, a jeszcze przy wzroście popularności napędu hybrydowego, Auris ma kolejny atut. Jest bowiem najlepiej wycenionym autem hybrydowym w gamie, bo Yaris może wydawać się zbyt drogi, a większe modele są poza zasięgiem wielu Polaków.
6. Hyundai Tucson - 3034 rejestracji
Hyundai Tucson to kolejny samochód w tym zestawieniu, który ma odpowiednio niską cenę. Jest jedynym w pierwszej dziesiątce kompaktowym SUV-em marek niebudżetowych. Co więcej, jest też najdroższym autem jeśli weźmiemy pod uwagę cenę bazową.
5. Skoda Octavia - 3115 rejestracji
Skoda Octavia to lider polskiego rynku samochodowego od wielu lat, ale nigdy nie była najpopularniejszym modelemwśród klientów prywatnych. Co więcej, nie jest nawet najchętniej wybieranym kompaktem.
4. Opel Astra - 3870 rejestracji
Numerem jeden wśród kompaktów jest Opel Astra i to nie od dziś. Samochód już nieco przestarzały na tle konkurentów, ale na razie w formie. To drugi model tej marki w pierwszej dziesiątce, więc Francuzi, którzy przejęli Opla mogą być zadowoleni z popytu u nas.
3. Dacia Duster - 4401 rejestracji
Być może to niebywałe, że konserwatywni polscy klienci tak często wybierają SUV-a, ale z drugiej strony jeśli przyjrzeć się cenie, to Duster jest naprawdę świetną propozycją. Co więcej, po faceliftingu jest już samochodem bardzo współczesnym i wygodnym, wykonanym znacznie lepiej. Zainteresowanie więc wyraźnie wzrosło.
2. Toyota Yaris - 4859 rejestracji
Z jednej strony drugie miejsce i najlepiej sprzedająca się toyota, ale z drugiej to właśnie Yaris był liderem w tej kategorii. Rzutem na taśmę w ubiegłym roku został najchętniej wybieranym autem Polaków, a teraz może być zagrożony. Tym bardziej, że październikowa liczba rejestracji była fatalna - dopiero 14. miejsce.
1. Skoda Fabia - 5274 rejestracji
W tym roku Skoda Fabia jest po raz pierwszy liderem rynku indywidualnego. Dobra sprzedaż w minionych miesiącach to m.in. zasługa faceliftingu. Klienci kupowali w atrakcyjnych cenach samochody sprzed liftingu. Teraz Skoda już tak łatwo nie odda prowadzenia, bo przewaga nad Toyotą zrobiła się spora.