"To zespoły powinny rządzić w Formule 1" 

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP/EPA

Austriacki miliarder Dietrich Mateschitz, właściciel dwóch teamów Formuły 1 - Red Bull-Renault i Toro Rosso- Ferrari - uważa, że zespoły startujące w cyklu Grand Prix powinny być głównymi udziałowcami w Formula One Group, co zapewni "bezpieczną przyszłość" tej rywalizacji.

Aktualnie pakiet większościowy, w wysokości ponad 63 procent, należy do CVC Capital Partners, drugim wśród największych udziałowców jest grupa JPMorgan, a trzecim Bernie Ecclestone, wiceprezes Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) z rodziną.

Mateschitz uważa, że taki stan rzeczy nie zapewni Formule 1 bezpieczeństwa w dobie ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego, a także nie da możliwości rozwoju w przyszłości.

"Zaangażowanie tych podmiotów jest w sumie naturalne, bo wynika z chęci zwiększenia zysków, a tak naprawdę ryzyko finansowe rozkłada się przede wszystkim na teamy startujące w mistrzostwach świata. To właśnie zespoły posiadają niezbędne kompetencje i logiczne jest, że to one powinny zarządzać Formula One Group i decydować o najważniejszych sprawach dla dalszego funkcjonowania cyklu Grand Prix" - powiedział austriacki biznesmen.

Właściciel dwóch ekip Formuły 1 od kilku miesięcy próbuje przeforsować projekt przejęcia przez zespoły pakietu większościowego w Formula One Gropu, ale na razie nie spotkał się z szerszym odzewem ze strony Ecclestone'a. Prezes FIA Max Mosley uważa, że to "błędny pomysł" i podkreśla, że jeśli teamy nie są zadowolone z obecnego stanu rzeczy, to mogą powołać do życia nową organizację, która stworzy własną serię wyścigową.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy